Var köper man av någon som kan logistik?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-11-03 19:58

Tänkte att jag skulle köpa en mac med lite extra optioner som inte dustin har. Men nötterna har bara bud som leverans och de talar inte heller om vilken budfirma det är som de använder. Dvs omöjliga villkor. Så var köper man sin mac om man inte kan handla av firmor som inte kan logistik för konsumenter?

Hos alla auktoriserade Apple-återförsäljare (Apple Premium Reseller) ska du kunna beställa med samma tillval som hos AppleStore.

Men det kanske inte funkar via deras webb-shop - du kanske måste lägga beställningen via mail eller telefon.

Vad är de för fel på applestore då? där har jag alltid beställt mina grejjor och sedan ringer DHL när dom e påväg?

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Vad är de för fel på applestore då? där har jag alltid beställt mina grejjor och sedan ringer DHL när dom e påväg?

Stora delar av landet får man leverans med UPS. Dårarnas och nollornas eget bolag.
De lyckas sällan göra nånting rätt öht.
Man tvingas ta ledigt från jobb för de kan bara komma "innan 14" ( lika med 16:30 dagen efter), man kan inte nå chauffören och det tar timmar rota fram paketet nere på deras fraktcentral..

Så glöm det där att det kommer ngn sval snygg tjej i en röd jacka från DHL och lämnar över ditt paket exakt på rätt tid med ett leende.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-11-04 22:09
Ursprungligen av Goflorp:

Stora delar av landet får man leverans med UPS. Dårarnas och nollornas eget bolag.
De lyckas sällan göra nånting rätt öht.
Man tvingas ta ledigt från jobb för de kan bara komma "innan 14" ( lika med 16:30 dagen efter), man kan inte nå chauffören och det tar timmar rota fram paketet nere på deras fraktcentral..

Så glöm det där att det kommer ngn sval snygg tjej i en röd jacka från DHL och lämnar över ditt paket exakt på rätt tid med ett leende.

Varför ringer du bara inte åt dom dagen innan, och berättar at du kommer förbi nästa eftermiddag och hämtar ditt paket, då du inte e hemma själv.
Fraktsedelsnumret hittar du ju på Applestores hemsida, under ditt konto.

Det har funkat varje gång för mig, annars anger du din arbetsadress som leveransadress.

Ursprungligen av smurf:

Varför ringer du bara inte åt dom dagen innan, och berättar at du kommer förbi nästa eftermiddag och hämtar ditt paket, då du inte e hemma själv.
Fraktsedelsnumret hittar du ju på Applestores hemsida, under ditt konto.

Det har funkat varje gång för mig, annars anger du din arbetsadress som leveransadress.

Försökt här i GBg med det - en gång.
Lik förbannat kom det en Nisse och bankade på en tom lgh mitt på dan när alla
är och jobbar - grannen hade sett budet.

UPS är anledningen till att jag och många med mig INTE handlar på AppleStore, det finns trådar om det.

Min Macbook levererades av två (!) tjejer från UPS, ända fram till dörren.

Dessförrinnan hade TNT fumlat bort den första leveransen från Apple. Till på allt brukar jag få gå ner till parkeringen när tnt kommer, eftersom de inte kan köra hela vägen fram.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-04 23:11

Leverera till jobbet?

Ursprungligen av Tangen:

Leverera till jobbet?

Jobbade tidigare på Volvo Lastvagnars fabrik i Tuve, lite svårt låta kontoret ta grejer åt en och sedan komma och röja i Volvos internpost. Vi var väl dessutom 2500 personer på bygget...

Så leverans till jobbet, nej.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-04 23:22

Jobbade tidigare på Volvo Lastvagnars fabrik i Tuve, lite svårt låta kontoret ta grejer åt en och sedan komma och röja i Volvos internpost. Vi var väl dessutom 2500 personer på bygget...

Så leverans till jobbet, nej.

Det är klart, alla är inte kontorsråttor, tänkte lite kort

1
Bevaka tråden