Macbook demoex, bra deal?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Min sambo blev erbjuden att på den lokala datorbutiken köpa ett demoex av en Macbook vit. Det är en 2.0 Ghz, 2gb ram 160 gb hd. Skulle gissa att den är från 2008 någongång? Jag vet inte hur länge den har stått som demo.
6 200:- vill de ha för den.

Jag har själv lite svårt att bedömma om det är en bra affär, någon här som har bättre koll?
Tack på förhand!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-02 10:38

6200 är dyrt för den datorn, i så fall finns det billigare på blocket, den kostar max 10.000 ny, och borde kosta typ 3 eller 4 på blocket idag. Hellre en beggad, som du byter HD i för 500 spänn.

I alla fall om jag själv gjort det...

• Medlem
  • Härnösand
  • 2009-11-02 11:38

Tack! Bra länk. Lustigt, de värderade den till EXAKT samma pris. Antar att butiken kollade där också när de satte priset. Får jag garanti i butiken så borde ju priset vara ok.

Och sidan värderar även en unibody till samma pris, 6200, känns lite lustigt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-02 15:13

Jag tycker att det är dyrt. Betalade 5´för ett demoex av din kaliber till min tjej innan sommaren

• Medlem
  • Härnösand
  • 2009-11-02 17:03

Jag kan hålla med om att den webbsidan är bättre för säljare än för köpare... så att säga.

Det blev ett köp iaf. Den ser i princip oanvänd ut, har endast används för ett par korta och tillfälliga demon. Batteriet har knappt använts alls. Dessutom har den ett års oanvänd garanti.
Min flickvän kommer säkert bli jättenöjd med den. Tack för hjälpen!

Senast redigerat 2009-11-03 08:52
1
Bevaka tråden