Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bokföring på iPhone?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-11-01 12:56

Tjena!

Ämnet bokföring har ju malts i flera trådar, men jag hoppas den här tråden har en ny "twist".

Finns det något bokföringsprogram som fungerar i Sverige där du kan bokföra saker med din iPhone för att sedan synca detta mot datorn när du kommer hem, om man är på resa t.ex.?

Kikade lite på iBank, någon som har erfarenhet av det?

André

Ett grundproblem med att bokföra på resande fot är att du i regel måste ha din pärm med verifikationer, och kanske också ett hålslag, en häftapparat och tillgång till skrivare. Har man med sig / tillgång till detta är steget inte långt till att ha med sig en bärbar dator också, som kan erbjuda en bekvämare miljö att arbeta i.

Däremot kan det finnas ett större behov av att kunna kolla upp sin bokföring på sin iPhone, eller av att kunna fakturera från iPhone.

Som svar på din fråga känner jag inte till något bokföringsprogram som går att köra på iPhone. Diverse webbaserade lösningar kan man troligtvis komma åt, beroende på vilken säkerhetslösning de använder.

Edit: Jag kanske ska klargöra att jag är partisk i frågan, eftersom jag säljer ett bokföringsprogram till Mac som inte har iPhone-stöd (ännu).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-11-01 18:52

Jo, jag har kollat på ditt program, verkar helt ok. Jag skulle dock vilja slippa debet/kredit och bara liksom klicka i vad jag gjort och sedan sköter programmet resten...

Håller med din åsikt om att man kanske inte alltid bokför på iPhonen, men att man kan vilja ha kollen plus att som du säger, ibland göra någon liten grej på resande fot. Helst skulle ju bokföringen syncas med t.ex mobileme och sedan hade man en app i telefonen för att kolla den eller lägga till saker...

En cool grej vore ju att kunna fota kvittot och sedan få det utskrivet på verifikationen, men kameran i ip är nog för kass för det.

Jag har funderat på ngt liknande. Kameran i den nya Iphonen är faktiskt mycket bättre och kan ta närbilder, så att det funkar från den sidan.

jag har precis börjat kolla runt efter en lösning. kolla här
100 Awesome iPhone Apps for All Your Small Business Needs | Earn Accounting Degree.com

jag har inte hunnit gå igenom de men det påstår att man kan använda quickbooks online i safarin på mobilen. det låter som bra lösning för mig. men kolla själv om det är ngt som passar dig bättre.
ser fram emot svar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-11-09 19:17

Bra lista...men tyvärr mest på engelska vilket nog rör till det lite med bokföringen.

Jag tar det hela ett steg till...jag vill nu ha följande i ett system till Mac:

1. Bokföring
2. Fakturering
3. Kundregister/kundreskontra
4. Projekthantering
5. Offerthantering

Självklart ska alla system prata med varandra och även synca med min iPhone...nu blev det något att bita i.

Just nu kollar jag Contactizer Pro för projekthanteringen, men det kan ju inget mera. Har inte hittat någon helhetslösning ännu...the search is on...

1
Bevaka tråden