Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Voddler för Mac finns för nedladdning

Tråden skapades och har fått 303 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-17 11:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kör med två skärmar och voddler lägger sig på huvudskärmen men med en storlek som är anpassad för andraskärmen. Det ser inte riktigt... bra ut:)

Och riktigt kul blir det när jag försöker föra över fönstret till rätt skärm...

Jag har samma problem som du. Har löst det till viss del genom att gå in och ur fullskärm på den primära skärmen 2ggr. Sedan följer allt i fönstret med när man drar mellan skärmarna. Men om man vill gå i fullskärmsläge på sekundärskärmen så blir det problem eftersom den vägrar skala upp filmer till högre upplösning än vad jag har på primära MBP-skärmen, och filmen hamnar som en liten ruta uppe i vänstra hörnet på min stora stationära skärm.

Jag kollar i fönsterläge så länge tills detta är fixat. Kommer ju updates regelbundet.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kör med två skärmar och voddler lägger sig på huvudskärmen men med en storlek som är anpassad för andraskärmen. Det ser inte riktigt... bra ut:)

Och riktigt kul blir det när jag försöker föra över fönstret till rätt skärm...

För att fixa detta problem kan du göra följande:
När voddler startat och du är vid menyn där du kan välja filmer tryck "cmd+F" för att växla till fönster läge. Det går nu att flytta fönstret till den skärm du vill genom att klicka och dra.. När du fått fönstret till rätt skärm håll in "cmd" och tryck på "F" 2ggr.

Nu borde du ha full skärm på båda skärmarna och kunna växla mellan vilket program/skärm du vill jobba på.

Ett tips till alla er med comhem:
Stäng inte av er brandvägg! Aktivera istället Upnp och avaktivera Ip Flood i er router så kommer det fungera felfritt.

Lycka till.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-17 11:27

om du kopplar ur sekundärskärmen, förstorar upp fönstret och sen kopplar in sek.skärmen igen?
men du låter så glad än då så det kanske inte är ett problem för dig?

Jag och flickvännen skulle se en film i fredags. Satte igång Voddler, valde ut "the eye", såg en kvart. Sen ballade skiten ur totalt. Då är det tur att det finns andra alternativ!

Ok, tack.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-18 14:48

Tänkte jag skulle kolla in nya versionen av Voddler, men deras sida verkar vara ner.

Edit: Nu är den uppe, snacka om att man inte kan vänta längre

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-01-18 21:45

Nån som vet hur man tar bort användare i starten? Testade nämligen min brors konto häromdagen och nu ligger den kvar så det blir ett extra klick på fjärren när jag ska in på mitt konto. I-landsproblem men om nån vet hur man löser det så blir jag i alla fall glad.

  • Medlem
  • 2010-01-25 22:57

Själv har jag motsatta problemet - Efter omstart så kommer Voddler inte ihåg mitt konto. Såg att andra haft problemet med, men lösning vet jag ej om jag sett...

/Fredrik

Hmm, jag fick ett voddlerkonto redan på releasedagen, men testade bara på min PC innan jag switchade till Mac. Sedan fick man ju höra allehanda skräckhistorier om hur processen kördes som root och startades så fort man startade datorn, så att burken konstant ligger och delar ut material vare sig man vill eller inte. Kör på ganska begränsat bredband, så det är helt klart inte acceptabelt för mig.

Har de ordnat den biten nu? Är lite sugen på att testa igen, men bara så länge ovanstående är åtgärdat.

Voddler körs inte längre som root och det går att stänga av delningen med hjälp av ett menyobjekt. Själva avstängningen har inte funkat klockrent i alla versioner men i den senaste (kommer nya ganska ofta) vill jag minnas att det funkar bra. När du kör igång voddler startas det igen automatiskt så man får komma ihåg att stänga av efteråt om man vill snåla på bandbredden. Själv låter jag det gå för jämnan då maskinen inte är i vila.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-16 18:43

Jag registrerade två email adresser för minst fyra månaders sedan, men har inte sett röken av någon invite!? Hur lång tid tar det? Någon som har en över kanske?

Ursprungligen av woxiz:

Jag registrerade två email adresser för minst fyra månaders sedan, men har inte sett röken av någon invite!? Hur lång tid tar det? Någon som har en över kanske?

För mig tog det ca en månad från registrering till invite. Jag har dock tyvärr inga att ge bort.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-16 20:26
Ursprungligen av woxiz:

Jag registrerade två email adresser för minst fyra månaders sedan, men har inte sett röken av någon invite!? Hur lång tid tar det? Någon som har en över kanske?

Kolla dina PM

Är det någon som vågar planera en filmkväll tillsammans med polare/föräldrar/partner och se på voddler?
Jag gjorde det ödesdigra misstaget att försöka se en med fruntimmret. Vi testade att se två filmer, ena säckade ihop efter en kvart, andra efter en halvtimme. Det blev till att hyra i ITMS och gå en snabbis till affären medans den tankade hem istället. Nu "vågar" jag bara ge mig på Voddler på egen hand, jag har ju svårt att bli besviken då jag utgår ifrån att det ska skita sig.

Aaargh!
För en filmfreak som mig verkar Voddler sjukt nice men överallt läser jag att det är typ omöjligt att få tag på invites.
Finns det något smart sätt att fixa?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-20 09:55
Ursprungligen av Robert R:

Aaargh!
För en filmfreak som mig verkar Voddler sjukt nice men överallt läser jag att det är typ omöjligt att få tag på invites.
Finns det något smart sätt att fixa?

Skicka mig ett PM med din epostadress

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-02-21 00:48

Någon som vet hur lång väntetiden är för invites?
Jag ställde mig i kö för några månader sedan men har inte hört något än.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-02-21 02:09
Ursprungligen av MrCoffee:

Någon som vet hur lång väntetiden är för invites?
Jag ställde mig i kö för några månader sedan men har inte hört något än.

Send me a PM with your email address

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-21 10:55

Jag registrerade mig typ augusti förra året. fortfarande inte fått någon invite... Blir så trött på sådana här saker. Man sitter bara och väntar så kommer inget!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-02-21 11:45
Ursprungligen av bERNA.:

Jag registrerade mig typ augusti förra året. fortfarande inte fått någon invite... Blir så trött på sådana här saker. Man sitter bara och väntar så kommer inget!

Det låter konstigt. Jag skrev upp mig i julas tror jag, och fick en invite bara nån månad eller så efter det. Den kanske har hamnat i skräpposten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-21 15:56
Ursprungligen av zippe8:

Det låter konstigt. Jag skrev upp mig i julas tror jag, och fick en invite bara nån månad eller så efter det. Den kanske har hamnat i skräpposten?

Nää inget på min skräppost. Tyvärr. Tror dom måste ha glömt mig

Ursprungligen av bERNA.:

Nää inget på min skräppost. Tyvärr. Tror dom måste ha glömt mig

PM:a mig om du vill ha en invite av mig.

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-03-02 12:55

Tja, jag använde mig av voddler under ungefär en månad och det inte alls särskilt flitigt. vart inbjuden osv. Men grejen med programmet är att alla filmer du ser på lagras på hårddisken. När jag såg att min hårddisk minskat med 20 GB raderade jag genast programmet och så kom utrymmet tillbaka.
Mycket bättre att använda sig av internetbaserade filmtjänster som : Watch-movies-online.tv
Istället för detta. Givetvis blir kvaliteten på filmerna inte lika hög men det klarar jag mig utan!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-03-02 13:24

Vad jag förstår så kommer den nya versionen av Voddler vara just webb-baserad. Det kanske löser några av de tidigare problemen?

The new Voddler – released March 8th

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-03-03 08:14

Well, enligt voddler så ska web-versionen existera parallellt med applikationsversionen. Webversionen ska vara mer för de som sitter och tittar på sin dator som "vanligt" och applikationsversionen för de som kör voddler på en dator kopplad till TVn styrd via fjärr.

Invite problem. Jag har registrerat två olika email adresser, den första för tre månader sedan och den andra för en månad sedan. Det kommer ingen invite. Gör jag fel? Någon som kan hjälpa till?

Whoa

Ursprungligen av MickeOSX:

Invite problem. Jag har registrerat två olika email adresser, den första för tre månader sedan och den andra för en månad sedan. Det kommer ingen invite. Gör jag fel? Någon som kan hjälpa till?

Whoa

Nu verkar det vara stiltje på riktigt på Voddler.com. De har stängt av loginfunktionen också, så jag kommer inte åt mina invites. Det brakar nog igång den 8:e igen.

Med tanke på hur struligt Voddler är så känns det som att när de väl fått det att fungera som det ska så har någon annan tjänst redan gått om.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-03-06 10:41

Fick mail från Voddler:

Ursprungligen av voddler:

New Features

Here are some changes to the new Voddler:

  • Web-based movie browsing

  • Flash-player

  • Search tool

  • Rating and Reviews

  • New client with mouse control

  • Social features

Sedan såg jag något i deras "Tips n' trix som inte kändes riktigt bra:

Ursprungligen av Voddler Tips n' trix:

Do I need to install Voddler Client to see movies?
Yes, without the Client you will not be able to use Voddler. The movie plays in the Voddler Client, regardless if you start the movie from the website or your desktop client.

Tydligen så kvittar det om du kollar via klienten eller webben, klienten behövs och allt går genom den ändå.

Ursprungligen av Drakfot:

Sedan såg jag något i deras "Tips n' trix som inte kändes riktigt bra:

Tydligen så kvittar det om du kollar via klienten eller webben, klienten behövs och allt går genom den ändå.

Vilket är otroligt korkat. Om de nu ska ha en flashbaserad uppspelning kan de väl köra med vanlig login. Fast klienten kanske är till för att göra det hela mer svårknäckt, svårare att ladda ned filmerna till hårddisken? Under alla omständigheter hoppas jag att de är framtidssmarta nog att ha H.264 i bakgrunden, för uppspelning på iPhone/iPad istället för att behöva koda om allt om ett år eller så. Mobila plattformar växer, och stödet för Flash minskar generellt.

Bevaka tråden