iMac 27" - ska man välja i5 eller i7?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-26 11:29

Hej, står i valet och kvalet här.... Är det verkligen värt 2200 kr extra för i7? Det man får är framförallt HT, som ibland (program som stödjer det) är snabbare men annars likvärdig el tom långsammare än i5. Tom's Hardware hade köprek på i5.

Vad anser ni? Är i7 ett bättre val på sikt som förlänger livslängden?

Det kommer nog dyka upp tester om detta. Håll utkik!

Real World Speed Tests for Performance Minded Mac Users

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-26 12:59

Håller utkik där, men vill beställa nu! Fördröjd leverans till November nu på 27".

Så här tänker jag när jag köper datorer; om den kostar 18 000 eller 20 000 (eller 20 000/22 000 - 30 000/35 000 etc) går på ett ut - det är ändå alldeles för mycket pengar båda summorna...det är liksom samma summa... :-D. Så - jag köper alltid det fetaste som finns just då.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-30 16:00

Någon som sett ett vettigt test ännu?

Ursprungligen av xstryx:

Någon som sett ett vettigt test ännu?

Macworld har gjort ett, men det är nog inte så djupt.

Vi har testat nya Macarna - MacWorld

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-04 23:43
Ursprungligen av xstryx:

Hej, står i valet och kvalet här.... Är det verkligen värt 2200 kr extra för i7? Det man får är framförallt HT, som ibland (program som stödjer det) är snabbare men annars likvärdig el tom långsammare än i5. Tom's Hardware hade köprek på i5.

Vad anser ni? Är i7 ett bättre val på sikt som förlänger livslängden?

Den dyraste modellen tenderar att vara oproportionerligt dyr. Tänk på att den billigaste modellen tenderar att spöa två år gamla toppmodeller, det kan vara mer lönt att byta oftare istf att köpa dyrare.

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-06 22:32
Ursprungligen av Ylan:

Den dyraste modellen tenderar att vara oproportionerligt dyr. Tänk på att den billigaste modellen tenderar att spöa två år gamla toppmodeller, det kan vara mer lönt att byta oftare istf att köpa dyrare.

Vänligen, Ylan

Intressant synvinkel. Tack! Så du tror det lönar sig att ta i5, för att senare köpa nästa "näst-bästa"-modell och sälja i5? Lite oftare som du säger, isf att toppa ur och betala över-dyrt. Skall begrundas...

1
Bevaka tråden