Finns det någon vettig butik i Malmö/Lund-området?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en MacBook från 2008 där MagSafe-adaptern har gått sönder. Vanligt fel, finns beskrivet på Apples hemsida och de fixar även utanför garantitiden.

Döm om min förvåning när Apple-butiken i Lund behöver ha in adaptern "under en dryg vecka", lite beroende på när teknikern är inne och har tid att titta på den. Eventuellt skickar de den till Malmö istället. Att ge mig en ny direkt gick absolut inte då det strider mot Apples regler.

Jag trodde att Apple handlade om bra service och att ta hand om sina kunder. Är det så att butiken i Lund har missuppfattat något, eller är det verkligen så här illa?

Om detta stämmer finns det ju ingen anledning att handla i Apple-butiker, bättre att handla direkt från Apple via webben eller gå till Mediamarkt och handla där.

kontakta Mac i Malmö - Kullander Apple Premium Reseller i Malmö och hör vad dom säger

Jag ringde Kullander och deras automatsvar refererade till Apple Care för supportärenden innan man kontaktade butiken. Jag ringde dit istället och de skickar hem en ny MagSafe-adapter till mig. Så ska service hanteras. Det är möjligt att Kullander hade skött det smidigt också, men jag fick aldrig tillfälle att testa.

Jag garanterar att det är sista gången jag eller någon i min familj handlar någonting från MacSupport-butiken i Lund. Jag kommer även avråda vänner och kollegor från att handla där, även om det naturligtvis är deras beslut.

Tänk så mycket man kan förlora på att behandla sina kunder illa.

• Medlem
  • Lund
  • 2009-11-28 18:52

Många kunder är missnöjda med bemötandet hos MacSupport i Lund. De är ju inte en "Apple-butik", utan en MacSupport - dvs en fristående återförsäljare av Appleprodukter. Personalen på MacSupport i Malmö tycker jag är betydligt trevligare och det är dit jag brukar vända mig.

Angående MediaMarkt har ju Apple så kallade butik-i-butik-koncept hos MediaMarkt i såväl Lund som i Malmö. För att träffa Apple-anställda är det alltså konstigt nog dit du ska vända dig!

Ursprungligen av Jånte:

Angående MediaMarkt har ju Apple så kallade butik-i-butik-koncept hos MediaMarkt i såväl Lund som i Malmö. För att träffa Apple-anställda är det alltså konstigt nog dit du ska vända dig!

Fel. Personalen på MediaMarkts Apple-avdelning är inte anställda av Apple.

MediaMarkt är inte ens en "Apple Premium Reseller" - vilket MacSupport, Kullander, m.fl är.

Apple - Försäljningsställen

Ja och tänk hur många kunde de har varje år, och att någon alltid är missnöjd...

Nu har det vart "Varningar" ute med äskande på bojkott, att personalen nästan borde tjäras och fjädras och lokalerna brännas... för;

MacForum i GBG; de har en grinig jävel i källaren.
Kullanders; det var nån av 100 000 som vart JÄVLIGT missnöjd.
Ngn i GBG var missnöjd med Mediamarkt med hörde jag.
MacSupport i Malmö? Jasså? Ja, skjuta dem blir väl lättast kanske... och fullt i paritet med att behålla en MagSafe adapter i en vecka.

Hade de sagt TVÅ hade jag äskat på hudflängning först, sedan massiv bojkott av FN OCH Sverker!

Var på MediaMarkt i Lund igår och hörde Mackillen säga att han var anställd av Apple.

Ursprungligen av Hagelin:

Var på MediaMarkt i Lund igår och hörde Mackillen säga att han var anställd av Apple.

Ok, jag kan ha fel. Men eftersom de inte ens är "Premium Reseller" så har jag lite svårt att tro att de skulle vara anställda av Apple.

Kanske att Apple på något sätt bidrar till den här Apple-avdelningen. Kanske har de någon slags provision från Apple. Men att Apple skulle stå för anställningen... nja, jag tvivlar...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ok, jag kan ha fel. Men eftersom de inte ens är "Premium Reseller" så har jag lite svårt att tro att de skulle vara anställda av Apple.

Kanske att Apple på något sätt bidrar till den här Apple-avdelningen. Kanske har de någon slags provision från Apple. Men att Apple skulle stå för anställningen... nja, jag tvivlar...

För att få vara "Premium Reseller" måste man väl ha egen serviceverkstad och dylikt? Får man ens sälja datorer av andra märken?

Jag gissar att det är så att Apple Sverige har anställt studenter eller dylikt som står där för att säkerställa att det finns någon som vet vad en Mac är och kan svara på frågor.

• Medlem
  • Lund
  • 2009-11-30 12:46

Råkar veta hur det ligger till:

På MediaMarkt i Malmö har Apple en så kallad Apple Shop vilket innebär att Mac-killen där är anställd direkt av Apple. På MediaMarkt i Lund har Apple istället en så kallad inLine Shop, vilket innebär att Mac-killen där jobbar FÖR Apple men är anställd av TNG (se jobblänk: http://www.99.se/jobb-projekt/272859-extraknaeck-foer-apple-i-sthlm-new-post.html ).

Apple Premium Reseller är däremot helt fristående från Apple.

Tack för klargörandet. Då vet vi.

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-12-30 23:32

Var inne på Kullander & Kullander för första gången veckan före jul. Ville byta batteri på min Ipod Touch 2G som är 15 mån gammal. (köpt i Okt -08). Killen jag fick prata med sade att man inte bytte batteri på Ipod touch och att men fick köpa en ny ipod touch. Jag blev väldigt förvånad och undrade om det var likadant med Iphone och han bekräftade och började gå på pm att byta batteri inte var lönsamt då det skulle kosta mer än att köpa en ny. Så här i efterhand skäms jag lite över att jag trodde killen.
Då jag skulle lägga beställning på Apple store kollade jag snabbt på apples hemsida och det visar sig att den killen nog var ovän med sin arbetsgivare. Apple byter visst batteri i Ipod touch (även om det inte är gratis) och det finns vidare en massa piratverkstäder som också gör det.

Kan ha haft otur men Kullander blir det nog inte fler gånger för min del.....

1
Bevaka tråden