Saknar du också proppar till Apples In-Ear-hörlurar?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-24 10:38

Hej! Apple skickar med en uppsättning med 3 st olika silikongummitoppar till sina In-Ear-hörlurar. De flesta av oss använder enbart en storlek, så vad göra om man tappar bort en!?

Jo! Vi kan byta med varandra Jag själv använder Small och är i behov av en-två uppsättningar till. Har du Medium eller Large som din favorit? I sådant fall har jag en uppsättning var att byta mot dina Small.

Enkelt och smart va? Nu kör vi! Kan helt enkelt posta pluttarna till varandra, alt utbyta i sthlm city.

Denna modell avses:
Apple In-Ear-hrlurar med fjrrkontroll och mikrofon - Apple Store (Sverige)

Senast redigerat 2009-10-24 15:15
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-30 16:03

Lyfter fram denna fråga igen... Även för er som inte hunnit tappa bort eller slitit ut era proppar kan vara med Skönt att vara förberedd...

Hade hjälpt dig om jag kunnat. Annars finns det ju säkert i reserv? Inte original men ändå? Kollat Kjell & Co. eller Teknikmagasinet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-01 20:24
Ursprungligen av Snabeldrake:

Hade hjälpt dig om jag kunnat. Annars finns det ju säkert i reserv? Inte original men ändå? Kollat Kjell & Co. eller Teknikmagasinet?

Yes, kollat där och även med Clas Ohlson. Macoteket hade heller inte, utan hänvisade till Apple.

Trist om man skall behöva köpa nya lurar pga detta! Blir inte Apple då, utan ett märke som har reservdelar.

• Oregistrerad
  • 2009-11-01 22:16

Sorry, köpte ett par klipsch för ett tag sen, annars hade det varit en bra deal

Jag är på, på sätt och vis...

Jag använder de stora själv.

Är dock på semester nu till slutet av november, så jag skall se om jag hittar mina extra när jag kommer hem. I så fall tar jag kontakt med dig och slänger på brevlådan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-06 22:30
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Jag är på, på sätt och vis...

Jag använder de stora själv.

Är dock på semester nu till slutet av november, så jag skall se om jag hittar mina extra när jag kommer hem. I så fall tar jag kontakt med dig och slänger på brevlådan.

Perfekt. Jag åker såklart på Semester 28/11, men här bara borta från landet 1v. Vi hörs! Dina pluggar finns här väntandes... PS. Låg i en metallis-tub, likannde ett jättepiller. Lycka till med letandet DS.

Köpte lösa gummikuddar på Kjell & co när jag tappade en av mina Sennheisser-toppar.

Artikel nr 23204

Dock fanns ju dom bara i svart samt att jag inte vet hur dom funkar med Apples in-ear lurar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-06 22:31
Ursprungligen av Mainman:

Köpte lösa gummikuddar på Kjell & co när jag tappade en av mina Sennheisser-toppar.

Artikel nr 23204

Dock fanns ju dom bara i svart samt att jag inte vet hur dom funkar med Apples in-ear lurar.

Passar tyvärr ej, har testat. Färgen spelar mig mindre roll, men Apples mått är unika verkar det som.

Ursprungligen av xstryx:

Passar tyvärr ej, har testat. Färgen spelar mig mindre roll, men Apples mått är unika verkar det som.

Hm, till mina in-ear-lanyard (rätt gamla mao) kopplad till en Nano 3rd gen använder jag Sony Ericssons minsta kuddar, de som levererades med exempelvis W800 och liknande. Apples minsta kuddar var för stora för mina trånga örongångar men de minsta som var till SE passar perfekt. Jag har haft dom i flera år nu och inte är det särskilt svårt att få tag i nya heller. Däremot fasar jag för dagen då mina in-ear-lanyard inte fungerar längre, sådana finns väl inte att få tag på längre?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-09 10:51

Jag är på jakt efter storleken Large av de proppar som trådskaparen nämner. Har Small och Medium att byta med.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-09 12:24
Ursprungligen av NickZse:

Jag är på jakt efter storleken Large av de proppar som trådskaparen nämner. Har Small och Medium att byta med.

Du har PM.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 23:29

Har ett par L som jag byter mot S

Finnes stl. S & L

Bra idé. Jag skulle behöva M, och har själv resterande två sorter (S, L).
Någon som vill ha och sedan skicka?

• Medlem
  • 2010-02-23 11:03

Hej
Jag har M och L och behöver S. Någon som vill byta?

Söker: M
Har: L och S

Skicka PM.

Jag har gjort av med fem av sex ploppar. Måste ju finnas som reservdelar ngnstans. Vill inte köpa nya lurar för 899kr när en plopp kostar tre spänn!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-04 23:36

Det är ju lite långt men på Apple Store på Regent Street i London kan man få nya pluppar om man frågar I Genius Bar. Antar att det gäller för ala Apple Stores.

/Johan

Jag har varit inne på DigitalInn, och där vet de inte var man kan få tag på nya plopps...

Macoteket har, kan finnas i lager på Kungsgatan. - de brukar ha i lager om det inte tagit slut...
säg till om artnum 922-8960
det är toppar för in-ear lurarna.
Eller ring till innesälj så kan du beställa å få dem hemskickade

Ha det.

Kan säga att InLife vid fridhemsplan i Stockholm har sådana pluggar på lager. En uppsättning med S-M-L för 175Kr!

För övrigt har jag två uppsättningar med L och en uppsättning med M (alla oanvända givetvis) att byta bort. Jag söker S.

Jag köpte igår på InLife Sveavägen. 200kr för ett helt set L-M-S.

Egentligen kan jag bara använda small, så det blir ganska dyra proppar... 100kr styck!

Är det ingen som vet var man kan hitta fler par i bara den storlek man behöver?

/Magnus

@Husaby: Byte?

Jag byter gärna oanvända Small mot dina Large om du är intresserad av det.
Jobbar nära InLife, kan träffa dig och byta, eller så kan vi helt enkelt skicka per post.

Oanvända Large bytes mot small, hör av er!

Jag är för snål för att betala hundralappar för 3 par små silikonpluttar när jag bara kan använda ett av paren.

Byter gärna mina oanvända L & M mot dina S. Jag bor i Huddinge och arbetar i Stockholms city, vi kan ses och byta eller posta. Hör av dig om du är intresserad!

• Medlem
  • Ljusdal
  • 2011-03-02 08:52

Saknar Large.

Någon som fortfarande är intresserad?
Jag har ett gäng med Small och Large liggandes och behöver då självklar Medium i utbyte.

Har ett par oanvända i storlek Small, söker medium. finns centralt i stockholm

Edit: Hittade denna sida http://www.dmbdirect.co.uk/replacement-earbuds-tips/apple-earbuds-tips/ lite billigare än de på inlife.

Men kan fortfarande byta bort mina small

1
Bevaka tråden