Redigera .jar filer utan att packa upp dem?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla på 99.se jag har ett problem...

På min PC kunde jag med Winrar öppna och redigera .jar filer utan att packa upp dem. Dvs. ändra ikoner i java-spel, byta namn på spel och redigera banor etc i wordpad.

Jag har provat flera (c:a 40st) program nu till min Mac utan att lyckas... Alla jag provat packar upp filen och ner jag komprimerar den igen går .jar filen inte att installera eller använda.

Finns det en lösning på detta? Ett program som klarar detta precis som winrar utan att packa upp filen.

Kan programmet dessutom packa upp och redigera andra filtyper hade det varit fantastiskt! Då kan jag kasta The **archiver i papperskorgen där den hör hemma!

Jag sitter fast och är väldigt tacksam för svar.

Terminalverktyget jar borde redan vara installerat på din Mac. Det ska klara av att uppdatera befintliga jar-filer. Det står relativt utförligt hur det används i dess manualsida, kör man jar för att läsa den.

Gärna med grafiskt fönster..

Ursprungligen av Marcus K:

Terminalverktyget jar borde redan vara installerat på din Mac. Det ska klara av att uppdatera befintliga jar-filer. Det står relativt utförligt hur det används i dess manualsida, kör man jar för att läsa den.

Jag e tyvärr inte allt för bra på att editera i terminal fönstret, går det att lösa i ett grafiskt program likt finder där man har en bättre översikt och har lite lättare att förstå? Gäller allra helst mig som inte riktigt är på terminal nivå ännu.

Jag har hittat en lösning här på 99.se!
Stuffit verkar kunna göra allt det jag begär utan att behöva packa upp filen ifråga.
Kör en demo version just nu och hoppas bara att den går att köpa på svenska när demo-tiden runnit ut.

Och Markus K jag lovar att försöka lära mig terminalverktyget jar "in due time".
Tack för din hjälp.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-12 21:32

Springy säger sig klara just detta
Springy

(Jag är ingen beundrare av Stuffit.)

1
Bevaka tråden