Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över låtar från iphone till dator eller extern hårddisk..?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-10-22 18:21

Min hårrdisk har kraschat på min macbook. Jag har köpt en ny hårddisk men nu kan jag ju inte synka min iphone till mitt nya itunes.

Jag behöver föra över alla låtar och annan info (bilder bl.a.) från min iphone till datorn eller min externa hårddisk och sen föra över allt i mitt nya tomma itunes. Sen nollställa min iphone och synka efter mitt nya itunes.

Vet nån hur man gör detta?

Enklast är om du har en färsk backup av datorn.
Det enda du inte kan synka över från telefonen till nya datorn är copyrightskyddade saker.
det finns program för att kopiera från telefonen till datorn, exvis senuti
Lycka till

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-10-22 21:42

PhoneView är ett annat program du kan använda. Föra över bilder kan du ju göra med Bildinsamlaren eller för all del iPhoto

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-24 10:48
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-10-25 10:02

Tack för svaren.

Ska prova snart när jag får tid. Tentaperiod just nu, men nästa vecka ska jag testa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-25 16:50

Hej
Någon som har en ide om program för att köra back-up mellan iPhone -Windows dator?

//Persson

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2010-01-17 10:44

Pod to Mac kostar pengar såg jag, inte att få ner låtarna till programmet. Men ska man sen föra över dom till datorn igen så krävs det en registreringskod och den kostar 10 dollar.

Nån som vet nåt annat gratis program?

1
Bevaka tråden