Mac Portable för 1500 kr

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet var det här platsar, men kan inte låta bli, kanske intressant för någon.
Jag gick förbi Erikshjälpens butik i Lund ikväll och får se en Mac portable utställd i skyltfönstret med prislappen 1500kr på. Något att slänga upp på bordet nu, i laptoparnas tidevarv.
Lennart

Undrar ifall den har ett fungerande batteri? Batteriet till min Portable är stendött, och tyvärr så klarar den ju inte av att drivas på enbart laddaren(!).

• Medlem
  • 2009-10-19 21:35

Sitter i samma sits som Papperskatt. Men vad ska man ha den till?

Kolla med Batterilagret, de kan ofta ta fram de mest obskyra batterier - o m behovet finns.

Det där batteriet är väl bara ett MC-batteri i lite tjusigare kostym? Det är ett sexvolts kapslat blysyrabatteri iaf.

• Medlem
  • 2009-10-19 22:27

Det sitter väl ett litet batteri inne i datorn också har jag för mig, som inte går att byta ut utan svets.

Ursprungligen av Baron:

Det sitter väl ett litet batteri inne i datorn också har jag för mig, som inte går att byta ut utan svets.

Nja, om det är 3,6V batteriet som sköter klockan etc så är det bara en lödkolv som behövs. Det batteriet tror jag garanterat batterilagret har.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-19 22:58

Backupbatteriet är ett 9 volts tror jag och i stora batteriet är det 3 st 2V celler. Fanns hos Elfa förr i tiden vet jag.

Ursprungligen av Lasse:

Backupbatteriet är ett 9 volts tror jag och i stora batteriet är det 3 st 2V celler. Fanns hos Elfa förr i tiden vet jag.

3,6V kanske bara var i LC, LCII, LCII etc. Bytte en hel del på den tiden "det begav sig" (1991-1998)

Om man orkar så köper man celler på t.ex. Elfa och bygger eget batteri. Det kan man göra till nästan vilka (klumpiga) manicker som helst.

• Medlem
  • Umeå
  • 2009-11-18 20:31

Har också en stendöd MacPortable den första varianten utan belysning till skärmen. Idag skulle jag inte betala något alls för den men jag köpte den en gång just för samlandets skull, då med väska manualer(vill jag minnas) och lite annat smått och gott. Har den stående i en garderob, finns det något värde i prylarna? 1500 kr tycker jag låter högt dock. Man kanske skulle sälja?

1
Bevaka tråden