Problem med service hos MACFORUM i Göteborg

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-14 22:04

Hej Kära Macanvändare på 99.se

Jag vill utfärda en STOR varning emot MacForum i Göteborg.

Ni här har säkert läst min historia om min kära MacBook Air. Skall dra den kort:

(allt i denna text är kopplat till MacHuset i Borås)

Köpte en macbook Air juni 2008. Märkte att något inte stämde då datorn blev så långsam hela tiden. Jag snackade med en vän , och då var det kända kerneltask problemet där samtidigt som en kärna stängdes ner.
Lämnade in datorn på lagning i september 2008. Den lagades.
Märkte att samma problem uppstod, dock ingen core shutdown, men kerneltask gick upp. Då reparationen tog över 3 veckor orkade jag inte lämna in den direkt igen.
Juni 2009 skaffade jag en extradator (en PC) så tänkte lämna in macen. Vilket jag gjorde.. de bytte ut min magsafe laddare då den hade pajat i kontakten (på själva strömsladden) men kerneltask problemet uppstod inte sa dem enligt Apples alla tester. Fick datorn tillbaka, samma fel på kerneltask.

Åkte personligen till serviceverkstaden, inte till själva butiken. Visade honom datorn och belastade den med ett spel, då sprang kerneltast upp till 150%, Ljudet på datorn hade även slutat fungera nu.
Då såg han det med egna ögon och hörde av sig till apple för reklamation.
Efter 3 veckor gick apple med på reklamationen. De bytte då ut logikkortet..
kerneltask problemet uppstod även då och ljudet fungerade inte.

I början av september sa reparatören att det inte går att laga. 2 veckor senare ringde Apple mig ifrån Irland. Och sa att jag skall få en ersättningsdator. Nu skulle bara den gamla hämtas på serviceverkstaden.
Tiden gick.. inget hände 2 veckor senare ringde jag och kollade, de hade då glömt att hämta datorn så processen hade stannat. Den skickades tillbaka, jag var tokförbannad nu. Jag fick kompensation (en dator som var 3000 kronor dyrare).. men detta skulle behandlas för att godkännas. 2 veckor senare hade en hög gubbe på apple godkänt detta… Nu skulle min nya dator skickas. 1 vecka senare får jag ett mail om att nu är den på väg. 5 dagar senare hade jag datorn i handen (igår).

Denna nya dator (suck) hade problem dock. Ghosting problem i skärmen, samt att magsafe intaget i datorn glappade så de kommer gnisslande ljud om sladden är i datorn och man rör den. Sedan var undersidan av datorn intryckt typ så de var en vass kant under hela datorn på undersidan.

Det ovan var om det som hänt.

Ringde apple om detta, de sa att dem byter ut den helt. MEN nu kommer MacForum in i bilden. En service verkstad skulle bara berättiga att jag inte hittade på.

Så efter jobbet idag åkte jag till MacForum med mitt servicenummer från Apple, där allt skulle stå.

Jag berättar om mina problem på datorn och lägger fram servicenumret och självklart datorn då.

Svaret blir att det numret spelar ingen roll och att de skulle kunna ta in den för kontroll (som då kostar pengar). Jag påpekade att de bara skall kolla för att berättiga att det är fel på den. Då hämtade han i disken suckandes, och med en min som var väldigt nonchalant, en ny kille som kom ut. Den nya killen tittade på min dator och sa att det inte var något fel på den. Jo det är det sa jag, och förklarade igen. Han förklarade då att apple satt in nya skärmar och att den skall vara sådan. och att de på magsafe kontakten var en fjäder under som gjorde att den gjorde så, det var inget fel. Kanterna runt datorn på undersidan ansåg han inte spela någon roll. Han tog med mig till en annan MacBook Air de hade som visning i butiken. Skärmen på den var inte som min då min hade skugga efteråt, inte sudd utan själva bilden i sig (svårt att förklara) men han sa att de var exakt likadana, "SE!" röt han. Sedan berättade han surt att de är en skugga runt rutorna (snacka om att bli dumförklarad) Det jag också tydligt märkte var att deras MacBook Air hade en magsafe kontakt som satt som den skulle jag jämförde och det var en stor skillnad, min kontakt gnisslade! han sa nej det är exakt samma. Skärmen med.. Jag ville då testa att sätta i sladden i min dator för då ser man hur löst den sitter.. då röt han till "TA BORT DATORN!! SÅ JAG KAN STÄLLA NER DENNA!!!"
Jag blev helt chockad, sedan sa han :

"Detta är min åsikt, jag går nu"

Så gick han iväg, där stod jag och tänkte "sa han jag går nu" ? Jag har jobbat inom serviceverksamhet tidigare, och om man säger sådär till en kund får man sparken, direkt!! Apple har kontrakt med dem så de skall få heta "Apple Service Provider"

Ringde Apple tokförbannad, de bad otroligt mycket om ursäkt, och att de skulle anteckna detta om macforum för detta var inte ok, de hade aldrig förr hört något liknande. De sa sedan 2 andra ställen i Göteborg som hade service.. .. Ringde den närmaste av dem så de förklarade vägen.. Något vid baksidan av Ullevi. De kunde inte kolla den för de hade ingen där som kunde det, och de tar endast emot företag.

Så fick åka vidare till LOP i Örgryte i Göteborg. Där inne satt en söt äldre herre (såg ut som en glad jultomte ) han påpekade att de mest tar emot företag, men han skulle kolla åt mig. Han satte sig med datorn, och sa "oj så här skall det inte vara" han testade med olika metoder för att se om det var fel på mjukvaran, men det var samma fel med alla sätt han testade, på (skärmen alltså) Sedan kände han de vassa kanterna och att kontakten glappade. (vilken lättnad)

Han sa sedan då att MacForum hade nog mycket att göra, och han berättade att de inte får betalt för sådant här, och de på MacForum kanske hade 10 stycken samma dag som jag , då kan de vara irriterande. Men man skall inte bete sig så ändå. Denne herren var hur go som helst hur trevlig som helst, och extremt vänlig, hade lätt betalat 500 kronor till honom som sådant kostar när dom kollar saker, men det behövdes inte sa han.

Ringde Apple sedan, han hade infogat detta på mitt servicenummer, apple skickar nu en ny dator INNAN jag skickar tillbaka den gamla (vilket som är väldigt bra service) De sa även då att de gjorde detta pga alla problem jag haft, normalt skickar man inte ut en ny dator innan de fått in den gamla.

Detta var min historia. Som sagt akta er för MacForum det var det värsta jag vart med om i hela mitt liv! De 2 servicekillarna borde få sparken PRONTO! De har i vilket fall förlorat en kund för evigt (har köpt saker hos dem)

NOTIS: I juli i år var jag på macforum med min mac, även då med servicenummer ifrån apple, de vägrade att ta emot den då också och tog även då upp att lämna in den och betala. Fick då åka till Borås istället där de tog hand om den istället.

Senast redigerat 2009-10-16 00:43

Tja, jag har känt dem i > tjugofem år och aldrig haft ett enda problem.

Så att hela 99.mac skall bojkotta dem för att nån där hade en dålig dag håller ju liksom inte.

De gjorde fel, ngn bar sig åt som en idiot. Sånt händer ju - för det är ju människor man har att göra med.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-14 22:26

Har aldrig varit i Göteborg.

Men kan gott konstatera att apple-loggan på en butik/verkstad absolut inte är den kvalitetsstämpel det borde vara.

Man lär sig efter några macar och reparationsärenden vilka ställen som är nonchalanta och inkompetenta och vilka som ger bra service.

Tänker inte säga några namn, men finns två butiker i Stockholm jag aldrig mer kommer sätta min fot i.

Och en butik och en verkstad som har mig som trogen återkommande kund!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-15 00:59
Ursprungligen av Goflorp:

Tja, jag har känt dem i > tjugofem år och aldrig haft ett enda problem.

Så att hela 99.mac skall bojkotta dem för att nån där hade en dålig dag håller ju liksom inte.

De gjorde fel, ngn bar sig åt som en idiot. Sånt händer ju - för det är ju människor man har att göra med.

Alla känner någon. När man jobbat inom service eller försäljning, så vet man vad som får kunder att komma tillbaka och inte. Som serviceman eller som en försäljare är man ansiktet utåt för företaget. Om den personen är som dem 2 idag, så kommer dem förlora kunder så är det bara, man känner sig kränkt, när man vet med sig att man har rätt men dem totalt struntar i din åsikt. och att dra till med kommentarer som

"det är nya skärmar i dem, dem är sådana"

"det där är inte så farligt"

"nu går jag"

det är att dumförklara kunden, samt att påpeka att det är fel men inte så farligt, sen då den enorma nonchalansen.

Om en produkt är ny skall den vara felfri PUNKT. i sådana lägen har alltid kunden rätt. Att påpeka annat är totalt oacceptabelt, det är bevis på bristande kompetens hos personal.

Sen såklart att alla här får handla på macforum om dem vill. Vill bara varna, just för att om saker krånglar så ler dem inte lika vackert.

Det låter riktigt illa. Hoppas att allt löst sig bra för dig nu i alla fall.

Esa:

kan bara hålla med, har precis samma erfarenhet av dem...
Kul att någon mer än jag upplevt deras "service". Försökte lämna in en iPod Touch för garantireparation hos dem, men fick tji. Sånt sysslar vi inte med den får du skicka direkt till Apple, var svaret jag fick. Försökte då påpeka att jag faktiskt köpt dem av dem och att jag nu skulle vilja reklamera den, men icke...

Var förbannad i tre veckor efter det besöket och har inte satt min fot i den butiken efter det, och kommer nog inte göra det igen...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-14 23:20
Ursprungligen av DeathMan:

Esa:

kan bara hålla med, har precis samma erfarenhet av dem...
Kul att någon mer än jag upplevt deras "service". Försökte lämna in en iPod Touch för garantireparation hos dem, men fick tji. Sånt sysslar vi inte med den får du skicka direkt till Apple, var svaret jag fick. Försökte då påpeka att jag faktiskt köpt dem av dem och att jag nu skulle vilja reklamera den, men icke...

Var förbannad i tre veckor efter det besöket och har inte satt min fot i den butiken efter det, och kommer nog inte göra det igen...

Det är väl dock ganska många ÅF som inte reparerar själva utan bara skickar vidare.

ipod & iphone tror jag inte repareras alls i sverige? Rätta mig om jag har fel. Aldrig behövt lämna in en ipod eller iphone....

Men undvik iaf att lämna in till en butik som inte har verkstad, då blir det bara ännu drygare väntetider. Bättre att leta upp stället som verkligen lagar prylen direkt istället.

Att ha en bra apple-verkstad där man bor är verkligen guld värt.

Min brorsa hade en vaio-laptop inköpt på en köplada. När den gick sönder blev det en sväng till holland i typ två månader.

Själv har jag varit med om att lämna i datorn, och fått samtal om att den varit färdig innan jag hunnit hem från verkstan

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2009-10-14 23:38

Macforum är inte samma sak som det en gång varit. Det är få originalare som är kvar sen de låg i sina jättegamla lokaler där vid Vasastan (minns inte vad gatan hette). Hittils har jag visserligen inte fått problem med mina macar (Jag hade gråtit blod om jag hamnat i Esas sits), eller med Macforum. Men jag hade gått bananaz på Macforum om någon betett sig så mot mig. Var jag du skulle jag skriva ett mail till personalchefen eller liknande på Macforum, man kan se deras egna mailadresser på macforum.se.

Du är otursförföljd.

Synd att du blev så dåligt bemött på macforum. Min upplevelse är att de är duktiga där. Men sådär är inte ok att bete sig mot kunder oavsett hur många som kommer in varje dag med fel som kanske inte är fel.

Däremot så gjorde du helt rätt i att åka till LOP. Där snackar vi fantastiska killar. Senast jag var där och fixade min dator så bjöd de t.o.m på kaffe under tiden. Och snabbt går det också.

Men det tycker jag vi ska prata tyst om, så att inte alla får för sig att åka dit

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-15 18:28

Har också varit med om en kille som jobbar på service som beter sig riktigt illa, ett rötägg precis som du säger nonchalant och allmän otrevlig.
Fattar inte att han kan jobba där, jag känner ett par kompisar som har upplevt samma problem med samma person.

Jäkligt tråkigt eftersom alla andra som jobbar där är riktigt trevliga.

Ursprungligen av AlexSil:

Har också varit med om en kille som jobbar på service som beter sig riktigt illa, ett rötägg precis som du säger nonchalant och allmän otrevlig.
Fattar inte att han kan jobba där, jag känner ett par kompisar som har upplevt samma problem med samma person.

Jäkligt tråkigt eftersom alla andra som jobbar där är riktigt trevliga.

Kunde ju vara bra att ta ett snabbt samtal med han som äger stället då och informera honom. Så kan de väl ta och sträcka upp den där otrevlige.
Måste ju vara bättre än att han får gå där och sura.

Jag uppmanar dock var och en som säger saker att ha "skor på fötterna", den här tråden läses av alla inlnadade parter...

Så "jag känner en som atte...." håller inte riktigt.

Jag har t ex blivit illa bemött på Netonnet, Mediamarkt, Hübner&Böös, NK, ICA, Coop backaplan, Spårvagnen, Volvo och t o m hemma hos folk.

Jag tycker att istället för att skriva av dig hela spaltkilometer esa så kan du ta och gå in på Macforum, säga att du blivit väldigt illa bemött och be att få tala med ngn i chefsställning. Då lägger du fram, sakligt, vad som hände.
Du blir troligen kompenserad för det som strulat, han som bråkade med sig får en "mitt kontor om fem minuter...."-utskällning och deras chef får veta att det strular ngnstans i maskineriet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-15 22:29

Jag förstår vad du säger. Samtidigt är det så att jag har ingen lust att gå dit igen. Att bli kränkt, anser jag vara allvarligt, och jag orkar verkligen inte lägga tid på det.

Dock så vill jag såsom Sverker visa svenskar vad vissa går för Detta var som sagt de värsta kundbemötandet jag vart med om i mitt liv, absolut värsta. Det vill man dela med sig av så folk vet att de kan hända dem där när man kommer med annat syfte än att köpa nytt.

Sen har jag haft dåliga erfarenheter av ElGiganten och Webhallen. Men dem har ALDRIG bara gått, med kommentaren "det e min åsikt, jag går nu" Detta gäller saker som kostar runt 20000 kronor det handlar inte om en möglig ost på ICA

Ursprungligen av Esa:

Jag förstår vad du säger. Samtidigt är det så att jag har ingen lust att gå dit igen. Att bli kränkt, anser jag vara allvarligt, och jag orkar verkligen inte lägga tid på det.

Dock så vill jag såsom Sverker visa svenskar vad vissa går för Detta var som sagt de värsta kundbemötandet jag vart med om i mitt liv, absolut värsta. Det vill man dela med sig av så folk vet att de kan hända dem där när man kommer med annat syfte än att köpa nytt.

Sen har jag haft dåliga erfarenheter av ElGiganten och Webhallen. Men dem har ALDRIG bara gått, med kommentaren "det e min åsikt, jag går nu" Detta gäller saker som kostar runt 20000 kronor det handlar inte om en möglig ost på ICA

Sluta var så jävla kränkt. Det om något är väl att kröka sig för någon annan.
Bli förbannad istället. Gå in där, sparka dem i röven.
be att få snacka med han som ansvarar för den som var tyken mot dig.

Var en man för fan.

• Avstängd
  • International user
  • 2009-10-15 22:52

Sluta var så jävla kränkt. Det om något är väl att kröka sig för någon annan.
Bli förbannad istället. Gå in där, sparka dem i röven.
be att få snacka med han som ansvarar för den som var tyken mot dig.

Var en man för fan.

Om man inte är lagd åt det hållet så kan det vara svårt. Sedan så har ålder betydelse. Är man 23 och tex student är man inte alltid lika stursk som om man är 42 och jobbat på verkstadsgolvet.

Ibland så kan trådar på nätet ha lika bra effekt och till och med ibland större effekt än att gå in i butik och börja gorma.

Ursprungligen av Mattias L:

Om man inte är lagd åt det hållet så kan det vara svårt. Sedan så har ålder betydelse. Är man 23 och tex student är man inte alltid lika stursk som om man är 42 och jobbat på verkstadsgolvet.

Ibland så kan trådar på nätet ha lika bra effekt och till och med ibland större effekt än att gå in i butik och börja gorma.

Jovisst. Men jag tycker fortfarande det är lite av backstabbing att starta en tråd om hur kränkt man är och hur hemska de är i den där källaren, är det inte bättre då ta ett snack med nån ansvarig och göra rätt sak.

Det är ju t ex ingen från MacForum här som talar för deras sak.
Vi har enbart ena sidan av myntet, och det tycker jag är fel.

Jag har som jag sagt, och några tusen med mig, haft att göra med dem i runda slängar 25 år utan ett enda knössel någonstans.
Här uppmanas vi bojkotta en affär baserat på en händelse, det tycker jag är att överreagera.
Någon därnere har gjort fel och jag tycker att man tar det med dem, på plats, med en chef istället för att föra en ensidig klagosång HÄR, som enbart hittils blivit kryddad med "anectodotal Evidence" (min nästkusins halvbrolla har minsann...".

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-15 23:41

Jovisst. Men jag tycker fortfarande det är lite av backstabbing att starta en tråd om hur kränkt man är och hur hemska de är i den där källaren, är det inte bättre då ta ett snack med nån ansvarig och göra rätt sak.

Det är ju t ex ingen från MacForum här som talar för deras sak.
Vi har enbart ena sidan av myntet, och det tycker jag är fel.

Jag har som jag sagt, och några tusen med mig, haft att göra med dem i runda slängar 25 år utan ett enda knössel någonstans.
Här uppmanas vi bojkotta en affär baserat på en händelse, det tycker jag är att överreagera.
Någon därnere har gjort fel och jag tycker att man tar det med dem, på plats, med en chef istället för att föra en ensidig klagosång HÄR, som enbart hittils blivit kryddad med "anectodotal Evidence" (min nästkusins halvbrolla har minsann...".

Jag är inte feg, det kan jag säga! När jag hade problem med elgiganten snackade jag med chefen, tror du jag på något sätt fick upprättelse? nej, de var ett tyvärr för det som hände, och att de inte kunde göra något. Det löstes dock genom att tog kontakt med konsumentverket. När man kommer själv ensam så har man ingen som helst makt. MEN om man på nått sätt offentligt gör det stort så dem kan förlora på det bryr företag sig. Du borde se PLUS på SVT det programmet är just detta , fast där är det media som hjälper till och jag tycker det är bra.

Om jag skulle gå dit igen vara arg, och snacka med deras chef. Då skulle jag inte få något för det, varför? Jo för vad skulle dem ge mig? Jag har ju ordnat detta med datorn nu på LOP. Om jag kan få någon att inte bli utsatt för samma kränkning som mig så är jag glad. Sen att jag säger det i detta forum och inte i en TV studio hos Sverker spelar ingen roll.

Finns nöjda kunder överallt på alla företag, men alla är det inte. Offentlighet är det enda vapnet man som konsument har, allt annat kan vi inte göra något åt, vi har inte en chans. Inte emot stora företag med massa pengar.

Vissa skiter i det jag säger andra inte, jag säger bara min åsikt och vad jag vart med om. Tyck vad du vill det är inget fel med det jag har sagt . Personligen tycker jag att sådant här är det bästa med forum, så man kan dela erfarenheter bra som dåliga, med andra och diskutera, det tycker jag är att vara manlig. Att hjälpa andra med sina erfarenheter.

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2009-10-15 23:50
Ursprungligen av Esa:

Jag är inte feg, det kan jag säga! När jag hade problem med elgiganten snackade jag med chefen, tror du jag på något sätt fick upprättelse? nej, de var ett tyvärr för det som hände, och att de inte kunde göra något. Det löstes dock genom att tog kontakt med konsumentverket. När man kommer själv ensam så har man ingen som helst makt. MEN om man på nått sätt offentligt gör det stort så dem kan förlora på det bryr företag sig. Du borde se PLUS på SVT det programmet är just detta , fast där är det media som hjälper till och jag tycker det är bra.

Om jag skulle gå dit igen vara arg, och snacka med deras chef. Då skulle jag inte få något för det, varför? Jo för vad skulle dem ge mig? Jag har ju ordnat detta med datorn nu på LOP. Om jag kan få någon att inte bli utsatt för samma kränkning som mig så är jag glad. Sen att jag säger det i detta forum och inte i en TV studio hos Sverker spelar ingen roll.

Finns nöjda kunder överallt på alla företag, men alla är det inte. Offentlighet är det enda vapnet man som konsument har, allt annat kan vi inte göra något åt, vi har inte en chans. Inte emot stora företag med massa pengar.

Vissa skiter i det jag säger andra inte, jag säger bara min åsikt och vad jag vart med om. Tyck vad du vill det är inget fel med det jag har sagt . Personligen tycker jag att sådant här är det bästa med forum, så man kan dela erfarenheter bra som dåliga, med andra och diskutera, det tycker jag är att vara manlig. Att hjälpa andra med sina erfarenheter.

Nu är du ju ute och cyklar. Du snackar om att du vill se till så att ingen råkar ut för samma kränkning som dig. Och då vill du få Sverker i SVT att basunera ut att du blivit dåligt behandlad?
Det du gör allra bäst för att rädda andra är att gå in, be att få prata med chefen och berättar det som hänt. Vem vet, det kan hända att andra klagat på personen och ditt samtal kanske är det som leder till att han får kicken.

Jag vet folk som har haft problem med Service-ärenden hos Apple. Ska du sluta handla hos de nu... För jag garanterar att det är fler människor som blivit illa behandlade av deras kundservice än av Macforum. Som du förstår så köper jag inte ditt "alla ska veta det här, för då blir ingen kränkt"-argument!

Ursprungligen av Esa:

Jag vidhåller fortfarande att korrekt sätt att hantera det hela hade vart att ta det med chef på plats, vilket jag tror att du hade kunnat klara galant.
Jag känner dig, du är varken feg eller dum.

jag tycker du hade haft mer "rätt" gasta ut det hela här EFTER att ngn chef hade t ex vägrat hjälpa dig etc tec.

Det finns lite "Rules of engagement" i sådana här saker.

Enkel regel.

Anställd bär sig åt som en skit
- Antingen löser VI det här eller så kan du ta hit din chef!

Funkar det inte med chef blir det väl dags för storslägga (insändare, sittstrejk på utsidan, Sverker)

Ditt inlägg står ju dessutom kvar, oemotsagt från MacForum, sökbart och snyggt till nästa istid ungefär.
Även fem år efter att han som vart tyken mot dig slutat....

Det är komplicerat, jag tycker inte att du skall acceptera det som hänt, jag tycker du har blivit behandlad fel, jag tycker att någon på MF skall ha en fot i röven.
MEN, det här är inte rätt ställe att dra det hela på.

Och du, berätta gärna att LOP löste det hela till den här chefen du skall prata med, det gör nog honom extra lycklig på den som bråkat med dig.
- Vill du inte gå dit - skriv! helst ett "riktigt brev med frimärken" det tar skruv.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-15 23:41

Har du haft problem med dator/tillbehör och behövt ta en fight med dom någon gång?

Jag har inte heller någon negativ erfarenhet av Macforum, men så har jag aldrig haft några svåra fall heller. Och det är just i de svåra fallen som kvalitén på bemötandet prövas.

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2009-10-15 23:45

Jag håller med Goflorp. Du kan inte sitta här och gnälla om din kränkning om du inte ens hör av dig till någon chef på Macforum och berättar vad du varit med om och undrar vafan det är frågan om!

Att policyn då det gäller serviceärenden inte är helt klar gäller definitivt för MacForum, beroende på vem man talar med kan man få helt olika uppgifter.

Det är stor skillnad på 7.400:- och en reparation som de bjuder på. Jag hade möjlighet att välja det senare eftersom jag stod på mig och talade med en annan servicekille.

Nu ska man inte inbilla sig att det här bara gäller MacForum, självklart bör man försöka igen om man blir illa bemött eller inte är nöjd med serviceställets offert. Det finns få baksidor av att stå på sig.

(Esa du formulerar dig bra, men du måste för sjutton skriva de och inte dem, särskilt där det ska vara de!)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-16 00:46
Ursprungligen av Olav Rust:

(Esa du formulerar dig bra, men du måste för sjutton skriva de och inte dem, särskilt där det ska vara de!)

nöjd?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-16 18:49

Esa bra att du tog upp detta.

Mac Forum service är inte servicevänlig för fem öre. Jag har också 20 års erfarenhet .

Problemet är service chefen. Inga namn nämnda. Han har sätt in prägel på servicen under lång tid.

Tråkigt men sant.

Företag som kan pumpas på pengar prioriteras. Andra privat kunder behandlas som okunniga nollor.

Noncharlant bemötande har varit mac forums ledstjärna under många år när det gäller service avdelningen.

Tråkigt men sant för det finns och har funnits trevliga människor som jobbar där.

Lösningen är enkel . Man ska sluta i tid när man inte tycker att det är roligt att bemöta kunder personligen, eller så är det fel person på fel plats.

Jag är för en bojkott tills en ursäkt har getts till Esa. Ålder ska inte ha någon betydelse , alla kunder är potentiella kunder särskilt om man är ung då har man många konsumtionsår framför sig.

Tack för ordet.

Ursprungligen av CUBEIS:

Jag är för en bojkott tills en ursäkt har getts till Esa.

Då lär du få bojkotta för alltid, eftersom Esa inte tänker ge dem en chans att be om ursäkt; han vill ju inte gå tillbaka. Notera att jag aldrig haft att göra med företaget, så jag ställer mig helt neutral till det hela. Vi har ju inte hört MacForums version.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-16 19:30

Jag vill poängtera ännu en gång varför jag inte går dit. Jag är 23 år gammal, det är en ålder som "vuxna" människor anser är ungt. Många gånger i livet då man har haft något att säga, så har högt uppsatta människor inom företag sett ner på det jag säger pga min unga ålder. Om jag går dit igen till dessa som behandlade mig på ett dåligt sätt, och samtidigt deras chef. Så är chansen mycket stor att de tittar på en som ett vilset barn och inte tar en seriöst. Om jag hade kommit in som 45 årig chef på OnOff tex, så hade det varit mycket annorlunda, då de automatiskt skulle ha mer respekt emot mig pga ålder och min status. Det skall inte spela roll när man är konsument, men så funkar det oftast tyvärr. Vet många gånger i mitt liv då jag haft problem med att andra människor ser ner på en, då jag måste ta med min farsa för att de skall lyssna på en. Unga blir alltid underskattade, i vilket fall enligt mina erfarenheter.

Minns mycket väl en gång på mitt förra jobb då jag jobbat där i 2 år. Då en kvinna hade missförstått en kund, och jag fick fel kommandon. Kunden blev rasande, och hon skyllde på mig som sommarjobbare, samt den klassiska kommentaren "men lilla vännen". Jag hyser ingen stor respekt åt äldre folk som ser ner på unga när det märks tydligt, det gör mig bara arg och trött.

Hoppas ni förstår mig bättre nu

Ursprungligen av Esa:

Jag vill poängtera ännu en gång varför jag inte går dit. Jag är 23 år gammal, det är en ålder som "vuxna" människor anser är ungt. Många gånger i livet då man har haft något att säga, så har högt uppsatta människor inom företag sett ner på det jag säger pga min unga ålder. Om jag går dit igen till dessa som behandlade mig på ett dåligt sätt, och samtidigt deras chef. Så är chansen mycket stor att de tittar på en som ett vilset barn och inte tar en seriöst. Om jag hade kommit in som 45 årig chef på OnOff tex, så hade det varit mycket annorlunda, då de automatiskt skulle ha mer respekt emot mig pga ålder och min status. Det skall inte spela roll när man är konsument, men så funkar det oftast tyvärr. Vet många gånger i mitt liv då jag haft problem med att andra människor ser ner på en, då jag måste ta med min farsa för att de skall lyssna på en. Unga blir alltid underskattade, i vilket fall enligt mina erfarenheter.

Minns mycket väl en gång på mitt förra jobb då jag jobbat där i 2 år. Då en kvinna hade missförstått en kund, och jag fick fel kommandon. Kunden blev rasande, och hon skyllde på mig som sommarjobbare, samt den klassiska kommentaren "men lilla vännen". Jag hyser ingen stor respekt åt äldre folk som ser ner på unga när det märks tydligt, det gör mig bara arg och trött.

Hoppas ni förstår mig bättre nu

Nu känner jag Torben rätt bra, tar du dig bara dit så kommer han lyssna.
Du är inte 23 eller 45 eller chef eller student eller ngt sånt.
För honom är du KUND.

Just nu är du en missnöjd kund, och det är det sista han vill ha då sådana idag ofta skriver forum fulla med sin version av historian i fråga
Skämt åsido. Han har mognad och ålder nog för att lyssna.

Om du har den inställning du har kommer du bli behandlad som ett "lilla vännen" och "plutten" även när du är 45 och chef på OnOff. Förstår du vad jag menar.

Respekt är ngt man förunnas av andra när man förtjänat den.

Går du tillbaka dit kommer de se att, fan han nöjde sig inte förrän han dratt det genom chefen och gett honom en skopa. Tuff kille. Så samlar du på dig "respekt-points"

Sågar de dig en gång till? Tja, då har du fanimej gjort vad som krävdes av dig och situationen. Då kan ju iaf DU sova gott på natten. rötägget i källaren mår förmodligen rätt dåligt nu.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-10-16 20:28

Jag lämnade in min Macbook Pro för nVidia grafikfelet hos Macforum. Jag upplevde det också väldigt märkligt att det numret jag fick från Apple supporttelefon plötsligt inte gällde längre. Vad ska jag då med numret till?

I vilket fall så lämnade jag bara in datorn och sade som det var utan några större problem. Däremot kan jag nog hålla med om att man blev lite märkligt nonchalant bemött, där nere i källaren. Killen som var där och tog emot min dator verkade som om att han inte trivdes alls att jobba med det han höll på med, på något sätt.

I vilket fall fick jag tillbaka datorn efter några veckor, och då var det ett nytt fel på datorn. Men istället för att tjöta med killen vid disken fick jag snacka med den person som hade fixat min dator innan. Och då blev jag väldigt trevligt bemött, och lades i prioritetskön.

Så, för min del angående Macforum så är det bara en enda person där som jag haft kontakt med, och särskilt trevlig var han då inte.

Ursprungligen av Gardinen:

Jag lämnade in min Macbook Pro för nVidia grafikfelet hos Macforum. Jag upplevde det också väldigt märkligt att det numret jag fick från Apple supporttelefon plötsligt inte gällde längre. Vad ska jag då med numret till?

<stickspår>Tyvärr är det många på Apples support som inte är medvetna om att serviceverkstäderna inte har någon glädje av deras ärendenummer. Det som de skriver ner när du talar med dem i telefon går bara att få fram från deras interna system, inte det som serviceverkstäderna har tillgång till.

Tyvärr är det nästan alltid stackaren som tar emot datorn som får klä skott när kunden måste dra hela historien till, trots att du redan har berättat allt och fått ett nummer "som du bara lämnar till verkstaden, så ser de hela ärendet".

Däremot ska du alltid ha det till hands när du ringer tillbaka till Apple i samma ärende.</stickspår>

Bevaka tråden