Hej,
jag betalar för en 10/10-lina från Bahnhof (bahnhof.se). Det har strulat något fruktansvärt, och ibland vet jag inte om det är jag eller Bahnhof som strular. Jag har tidigare sällan fått ut mina 10 ner, istället har det varit allt mellan 0,25 och 4 mbit. Idag när jag kom hem laggade onlinespelandet något fruktansvärt, och mycket riktigt, enligt speedtest.net hade jag 0,25 mbit. Jag tänkte att det kanske var min router som strulade, så jag gick in och tryckte lite här och var i web configen (192.168.0.1 ni vet). Allt gick åt helvete, så jag provade att ringa bahnhofs kundservice. Efter 20 minuter i kö tog mina 140 spänn på mobilen slut. Nu ser det som följande:

-Om jag kopplar datorn med nätverkskabel direkt till uttaget i väggen tar det ≈5 minuter, varefter jag i nätverkspanelen, systeminställningar, får upp inställningar och kan ansluta. Dock måste jag själv gå in och trycka på knappen anslut, det görs inte automatiskt. Det är så jag skriver detta.

-Men eftersom jag har andra prylar som också vill ha sin del av internet så vill jag kunna köra min trådlösa router (dlink DL-524). Med nätverkskabeln inkopplad i routern kan jag ansluta till nätverket, men får ingen internetanslutning. Min ps3a säger att det är ett "DNS error" vilket är grekiska för mig.

Skulle verkligen uppskatta om någon tog sig tid och hjälpte mig med detta, har tenta nästa vecka, och så kommer denna jävla bomb av krångel...

Svar går också bra via Skypechatt, om någon är vänlig och orkar.