Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone dev-team släpper PwnageTool för 3.1.2

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-10-13 10:29

då kanske man ska bräjka tjejens

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 12:21

Läste detta: "Hotz also warns iPhone 3G and 3GS users that they cannot use iTunes to upgrade to iPhone 3.1.2 and still retain a carrier unlock;"

Exakt vad betyder det?

blackra1n jailbreaks iPhone 3.1.2 devices | iPodNN

Som jag tolkar det så ska man inte uppdatera till 3.1.2 via iTunes om man vill fortsätta att ha den upplåst för alla operatörer.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-10-13 13:49

Då var man jailbreakad igen

Robban>> Vilken iPhone har du?
Hur blev det med syncning mot iTunes efteråt?
Funkar "allt" som det ska?

- Slice -

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-10-13 13:59
Ursprungligen av Slice:

Robban>> Vilken iPhone har du?
Hur blev det med syncning mot iTunes efteråt?
Funkar "allt" som det ska?

- Slice -

En 3GS 32gb, har precis syncat in alla program som jag hade tidigare utan problem från senaste backupen. Nu håller jag på och lägger in tv serier och filmer

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-10-13 14:05

Liten uppdatering, cydia går inte att starta men icy fungerar..

Ny uppdatering:

Nu fungerar cydia efter jag valde bort icy vid installation..

Senast redigerat 2009-10-13 14:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 15:27

Jag får att den inte känner igen SIM-kortet. EN 3GS 32Gb. Hur får jag bort detta? Jag laddade ned 3.1.2 och lät PwnageTool göra sitt med den filen och sedan la jag in den via iTunes. Funkar inte tyvärr. Någon som vet?

Ursprungligen av acke:

Jag får att den inte känner igen SIM-kortet. EN 3GS 32Gb. Hur får jag bort detta? Jag laddade ned 3.1.2 och lät PwnageTool göra sitt med den filen och sedan la jag in den via iTunes. Funkar inte tyvärr. Någon som vet?

Jag får exakt samma sak som du! Har också en svart 32gb. Försökte jailbreaka från 3.0.1. Har testat i 5 timmar med olika inställningar men inget hjälper. Sim-kortet vill bara inte börja funka. Telefonen är från Tre och sim-kortet är från Tre.

Otroligt förbryllande.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-10-13 19:16

Tredje gången gillt så verkar det fungera till hundra Nu valde jag inte installera några paket/program från pwnage tool och endast cydia och då verkar det fungera..

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-10-14 07:30

Måste du inte ha 3.1.2 installerat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-14 09:38

Ni som sitter på Mac sliter ert hår med PwnageTool (och inte bryr er om unlock!) kan testa detta

länk fixad

Senast redigerat 2009-10-14 11:25
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-10-14 11:20

Länken fungerar ej, får gå in på huvudsidan istället. blackra1n geohot vill inte ha någon "hotlinking"..

Nu har jag låtit det svarta regnet skölja över min 32Gb 3Gs med 3.1.2 installerat.
Den har aldrig varit jailbreakad förut och jag kör Telia.

Allt var över på typ 45 sekunder och tre omstarter (hängde vid appleloggan vid uppstart).
Installerade Cydia --> winterboard, några källor och givetvis AnnMe.

Totalt ägnade jag ca 5 minuter och behövde inte synca om ngt, allt var kvar och bara funkade.

Liiite segare tycker jag nog att den blev, men inte så att det stör på något sätt.

- Slice -

1
Bevaka tråden