Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lossa knappar på tangentbordet?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har för mig att det tidigare fanns en tråd i vilken det kunde läsas och ses bilder/film (youtube?) på hur man lirkar loss de svarta "locken" på knapparna på tangentbordet. Men efter att ha försökt och gått bet så frågar jag om någon känner till den tråden, eller var man kan hitta info om hur man kan lossa dessa ovanifrån, för att sen kunna komma åt att göra rent under.

Orsaken är att det där som aldrig hänt tidigare nu har hänt, alltså lyckats att skvimpa ett par tre droppar Mojito drink på tangentbordet, så att nu 2-3 knappar är lite klistriga och sega när man trycker ned dem. Knapparna det handlar om är höger shift, stjärna, pil upp och kanske en smula på enter med.

Tanken är att om man får loss de svarta locken med symbolerna, så kanske man kan komma åt att tvätta rent försiktigt med tops och sprit, eller vatten och en gnutta diskmedel få väck sockerjoxet och få full fjong i dessa tangenter igen, och sen trycka dit locken igen och allt är som nytt igen.

Dr Tinnitus

Tackar för det.

Testade faktisk att söka själv på Youtube m.m. men hittade ta mig fan bara MBP unpacking....

Idag hittade jag ett par andra matnyttiga i ämnet själv, men jag ska glutta på de länkar du gav mig med.

Tack igen.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 13:44

Det ska till ganska mycket vätska för att det ska rinna in i datorn så när du väl fått bort tangenten så är det bara att torka på med disktrasan.

1
Bevaka tråden