Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avgift iPhone developer program

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon koll på om avgiften för iPhone developer program dras automatiskt varje år? Så vitt jag förstått är det en årlig avgift, och eftersom Apple har ens kontokortsuppgifter skulle så kunna vara fallet. Jag gjorde ett litet försök att utveckla till iPhone tidigare i år, som rann ut i sanden, och är nog inte intresserad av att vara med i programmet ett år till...

Jag gjorde ett försök att gå med, men när de (efter över två månaders väntan) krävde att man skulle faxa in företagets registreringsbevis så rann det ut i sanden. Varför måste jag gräva fram en antikvitet för att skicka dem kopia på ett papper som de troligen inte ens förstår? Jag skickade dem det per E-post men det dög inte, det måste faxas. Är det någon som vet vad den där faxningen är bra för?

Men just därför har det inte blivit aktuellt att betala andra gången, när de inte ens låtit mig betala första. Ursäkta sidospåret, men kanske ni som är med kan reda ut båda sakerna när vi ändå diskuterar iPhone-registrering?

Det kommer ett email om att det dags att förnya varje år, du loggar då in på Apple Store (genom att klicka på länken i mailet hamnar du enkelt rätt) och utför köpet. Det blir som ett vanligt köp från Apple Store. Något faxat registreringsbevis behövs inte.

OK. När det nu är klargjort, finns det någon som vet vad det där idiotiska faxkravet fyller för funktion? Har alla som är registrerade grävt fram en fax ur ett dammigt hörn, eller använt nån faxtjänst?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

OK. När det nu är klargjort, finns det någon som vet vad det där idiotiska faxkravet fyller för funktion? Har alla som är registrerade grävt fram en fax ur ett dammigt hörn, eller använt nån faxtjänst?

Var finns faxkravet, det missade jag när jag gjorde min registering. Har fungerat utan problem under 2 år för mig.

Ursprungligen av hummel:

Var finns faxkravet, det missade jag när jag gjorde min registering. Har fungerat utan problem under 2 år för mig.

Jag fick inte på några villkor fullfölja registreringen om jag inte kunde faxa. Inget annat dög.

Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Du måste väl ha en Mac som är tillräckligt gammal för att ha en modemport, Ingemar
Så gjorde jag. Tog en lite äldre Mac och faxade direkt med modemporten*

Min Pismo hade ett modem från början, men det slängde jag ut eftersom det var gammalt skräp.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-15 12:29
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag fick inte på några villkor fullfölja registreringen om jag inte kunde faxa. Inget annat dög.
.

Inte jag heller, jag försökte med emailbilagor osv min det var som att stånga pannan blodig mot en vägg. Fax och endast fax var vad som dög. Jag löste problemet genom att använda en gratis faxtjänst på nätet, Free Fax • Free Internet Faxing

Efter att Apple tagit emot faxet gick det rätt snabbt att bli registrerad.

Ursprungligen av hummel:

Var finns faxkravet, det missade jag när jag gjorde min registering. Har fungerat utan problem under 2 år för mig.

Jag har inte ägnat särskilt mycket tid åt att sätta mig in i precis hur Apples modell fungerar, men såvitt jag har förstått måste man bara faxa in uppgifter om man går med i programmet som företag. Gör man det som privatperson ska det tydligen vara betydligt enklare.

Ursprungligen av Marcus K:

Jag har inte ägnat särskilt mycket tid åt att sätta mig in i precis hur Apples modell fungerar, men såvitt jag har förstått måste man bara faxa in uppgifter om man går med i programmet som företag. Gör man det som privatperson ska det tydligen vara betydligt enklare.

En ren bestraffning för att man anger ett företagsnamn, alltså?

Du måste väl ha en Mac som är tillräckligt gammal för att ha en modemport, Ingemar
Så gjorde jag. Tog en lite äldre Mac och faxade direkt med modemporten*

* Scanner krävs naturligtvis för att få in registreringsbeviset i datorn..

1
Bevaka tråden