• Medlem
  • Mölndal
  • 2009-10-09 15:13

Hej, jag har ett jättestort problem, jag har inte kunnat boota min iMac 3.06 24 tummare med nvidia 8800gs grafikkort. När jag bootar normalt så loggar den in så jag kommer till skrivbordet men efter ett par sekunder så blir hela skämen grå men det verkar som den är igång i bakgrunden. och då kan man inte göra något så jag måste starta om den bak på knappen. Och när jag försöker starta med install skivan så går inte det heller i och med att den gör samma sak där alltså det tar några sekunder sen blir den grå hela skärmen.

Jag har försökt med nästan allting, resettat pram/nvram, smc, kört reparera behörigheter/skiva jag har också kört med Apple harware test och alla tester och allt visar att det inte är något fel. Jag har också testat att ominstallera snow leopard och jag har testat att ominstallera uppdateringen 10.6.1
Jag har också testat att ta bort alla startprogram som kan tänkas störa något.
Och saken är den att detta hände i förrgår utan att jag hade installerat några som helst program den dagen eller några uppdateringar.
Jag har också redan försökt med att ta bort alla usb/firewire saker och bara fösökt boota med apple original tangentbord/mus.
Så med detta problemet så kan jag ju heller inte gå in via install skivan och formatera disken, så vad ska jag göra hoppas det finns lite experter här som kan hjälpa mig hoppas på svar så fort som möjligt har nämligen suttit med detta problemet och kämpat i över 2 dygn snart.

Ska tilläggas att allt funkar kanon när man startar i felsäkert läge.
Jag ska även tillägga att jag har lyckats formatera nu och installerat en fräsch version av osx testat vanliga leopard och snowleopard men det fortsätter att låsa sig, kan det vara så att någon fläkt är trasig? Så att det låser sig för att den blir för varm? fast det fungerar ju ändå i felsäkert läge, det är det som e konstigt.

Mvh/
David

Senast redigerat 2009-10-10 15:14