Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen Wi-Fi i MB

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-10-07 14:07

Hej!

Jag har just kommit hem efter att ha varit på resande fot i ett år, och min MacBook (nov -07) har således legat oanvänd i knappt ett år. Jag har aldrig haft några problem med den förut, men sedan jag kommit hem nu kan jag inte ansluta till några trådlösa nätverk. Jag har haft vänner över som kunnat ansluta till min Airport Express utan problem, så problemet ligger inte där. Datorn hittar mitt trådlösa nätverk, men när jag försöker ansluta säger den att lösenordet är felaktigt. Jag har försökt nå Airport Expressen med Airport-verktyget, men den hittar inte några trådlösa enheter.

Jag har installerat alla uppdateringar utan någon förbättring, och nu vet jag inte riktigt hur jag kan gå vidare. Är det här ett känt fenomen? Kan det bero på mjukvara, eller är det bara service som gäller? Tack på förhand!

Oskar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-10-07 15:52

Har du gjort en "återställning till fabriksinställda värden" på din Airport Express?

Starta om AirPort-basstationen eller Time Capsule ? Vanliga frågor

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-10-07 16:22

Provade det nu, men det hjälpte inte. Jag tror problemet ligger i MB:n snarare än airporten, eftersom andra datorer har kunnat ansluta utan problem. Kan ju också tillägga att det funkar fint att ansluta via ethernet till routern.

Ursprungligen av ollie1:

Jag har installerat alla uppdateringar utan någon förbättring,

Även Airport-uppdateringar?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-10-07 16:38
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Även Airport-uppdateringar?

Hmm...Jag har installerat alla som har kommit upp i programuppdateraren, kommer airport-uppdateringar upp någon annan stans? Fast å andra sidan borde jag väl inte kunna uppdatera airporten eftersom jag inte kan ansluta till den?

Ursprungligen av ollie1:

Hmm...Jag har installerat alla som har kommit upp i programuppdateraren, kommer airport-uppdateringar upp någon annan stans? Fast å andra sidan borde jag väl inte kunna uppdatera airporten eftersom jag inte kan ansluta till den?

Jag menade Airport-programvaran i datorn, inte i routern. Och ja, de bör ha kommit upp i Programuppdateraren.

Ville bara kolla så att du verkligen menade "alla" uppdateringar...

Vilket operativsystem kör du, förresten?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-10-07 17:13

Aha, nej jag har laddat ner varenda en som jag har kunnat hitta, och jag laddade ner den senaste versionen manuellt nu, men ingen förbättring.

1
Bevaka tråden