Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkten går på högvarv vid viloläge. PowerPC G5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-10-07 11:46

Jag tänkte nu en gång för alla ta reda på varför fläkten går på högvarv när min G5:a ställer sig i viloläge. Det händer inte varje gång men säkert 8/10 gånger. Den borde väl snarare bli tystare vid viloläge? Jag har pratat med flera G5 ägare och de har samma problem. Någon som vet hur man kan lösa det problemet?

Kan vara intressant att veta vilket operativsystem du kör, vilken datormodell det rör sig om, och hur den är konfigurerad (minne, diskar, grafikkort, kringutrustning, osv).

Men framför allt bör du berätta vilka åtgärder du redan har provat för att försöka åtgärda problemet.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-10-07 19:57

Helt rätt här kommer lite information!

Det handlar om en Power PC G5, 2 GHz Dual Core, 8 GB RAM-minne och två stycken SATA hårddiskar på 320 GB var. Jag har även två stycken PCI-e UAD-kort installerade då jag jobbar med musik på datorn. Jag kör Tiger 10.4.11.

Jag kan inte riktigt minnas när problemet började inträffa, men uppenbarligen är det här ett vanligt fenomen för G5:or då jag har flera kollegor som har samma problem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-25 16:00

Börja med att kalibrera fläkyarna med Apple Service Diagnostic disc 2.5.7 eller 2.5.8 beroende på
vilken modell det är.
Sen kan det vara dina extra kort som spökar brukar vara det.

B.D

1
Bevaka tråden