Konstigt beteende i Apple Store

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det går nu inte längre att välja vid val av konfiguration på Apple Store hemsidan. Provade först med Mac Mini, sedan iMac. Fortsatte vidare till Mac Pro. I samtliga fall kommer man bara till en länk där det står: sidan kan inte hittas.

Det verkar hända något snart...

Detta verkar enbart gälla svenska Apple Store. Apple Store i andra länder fungerar som vanligt.

Senast redigerat 2009-10-07 11:34
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-07 12:00

yes.. märkte precis av det här med!

Flyttade tråden från "Allt om Mac" till "AppleStore".

/Mod

• Medlem
  • Hillared
  • 2009-10-07 15:25

Apple Store - felmeddelande när man väljer Mac Pro

Dagens

Upptäckte (är på jobbet) att jag på min dator, samt en kollegas, att när man i App store skall välja någon av standardkonfigurationerna av Mac Pro kommer man till ett meddelande som säger att sidan inte finns.
När jag provade nyss kom jag till följande sida: http://store.apple.com/se/configure/MB535S/A?mco=MTE0NDQyMTc

Är det någon annan än jag som upplever samma problem ?

(Har ingen aning om denna fråga bör ligga här, flytta gärna till mer lämplig plats om så behövs )

Edit: Provade en av de länkar man får längst ner på sidan, till MacBook Pro, även där kommer jag till en felmeddelandesida när jag väljer en av de tillgängliga förkonfigurationerna.

Nu vet jag inte om det är WebSense eller liknande på jobbet som ställer till det för min del, därav kollar jag med er om ni upplever samma problem.

Ursprungligen av Drakfot:

Har ingen aning om denna fråga bör ligga här, flytta gärna till mer lämplig plats om så behövs

Varför i "Supporter Lounge", när det finns ett "Apple Store"-forum?

Och dessutom så fanns det ju redan en tråd om det här, i Apple Store-forumet, så jag har slagit ihop trådarna.

/Mod

• Medlem
  • Hillared
  • 2009-10-07 18:35

Detta uppskattas ypperligt, tackar för ett bra jobb
Jag hade lite bråttom när jag postade, så jag lade den i närmaste "off topic" forum så att säga. Jag skall kika mer noggrant nästa gång

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför i "Supporter Lounge", när det finns ett "Apple Store"-forum?

Och dessutom så fanns det ju redan en tråd om det här, i Apple Store-forumet, så jag har slagit ihop trådarna.

/Mod

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-10-07 18:31

Något konstigt är det ju.. Märkte det även här med. Spännande, men konstigt.

Ja kanske en nytt är på G!! MMM en macmini skulle vara väldigt bra inköp.

Men den amerikanska sidan fungerar utan problem, konstigt !

Nu verkar det fungera igen som vanligt. Kan inte se något speciellt i Apple Store. Troligen var det något som gick snett medan de höll på med underhållsarbetet.

Senast redigerat 2009-10-09 09:17
1
Bevaka tråden