Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 13' Ljud från hårdskivan

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-04 10:53

Jag skaffade nya MBP13 i slutet av juni. Jag tycker att hårdskivan för betydligt mera ljud än min vad min gamla MB eller iBook någonsin gjorde. Inte så att den låter väldigt starkt men känns lite PC-aktigt med det typiska snurrljudet. Har ngn annan konstaterat samma eller kan det vara ngt fel på hd?
Jag har även haft vissa svårigheter med att läsa DVD-skivor och bränna. Ofta misslyckade bränningar och ibland har den inte alls klara av att läsa av en skiva. Den har även låst sig rätt ofta som jag sett att även andra råkat ut för.
Några idéer innan jag måste lämna in den för garantiservice?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-05 12:26

Jag har en ny MBP 13" som är knäpptyst och inte fryser alls.

Jag skulle rekomendera att lämna in den. Låter som det kanske är hårddisken det är fel på men det vet jag ju inte helt 100% säkert.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-06 03:20

Har en 13" jag med och den låter inte något speciellt tycker jag. Det låter som du fått ett måndagsexemplar, så hör av dig till Apple.
Vad gäller frysningarna så finns det ett par lösningar som fungerat för en del: http://www.99.se/1832816-post88.html

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-06 17:14

Tack för de synpunkterna. Jepp, får väl skicka tillbaka.

1
Bevaka tråden