Köpa Mac från Kina.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade denna site.... www.esouby.com

Dom har väldigt billiga Powebookar(Surplus).
De förefaller vara seriösa, men de vill ha förskottsbetalning.
Någon som handlat härifrån eller hört något om siten?

MVH
Hedton

Macbook pro menar jag så klart.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-04 09:16

Låt inte snålheten bedra visheten nu. 7600kr för en ny MacBook Pro 2.53. Täcker det ens Apples tillverkningskostnad?

Jag tror att tillverkningskostnad för en MacBook Pro 2.53 är omkring 2000 kr.

Jag ser ingen VISA-logo på sajten. Tar dom inte kreditkort? Glöm isåfall sajten and don't look back.

Ursprungligen av acke:

Låt inte snålheten bedra visheten nu. 7600kr för en ny MacBook Pro 2.53. Täcker det ens Apples tillverkningskostnad?

Senast redigerat 2009-10-04 10:16

En diskussion angående tillverkningskostnader, med bara en massa lösa spekulationer, har inte mycket med den här trådens frågeställning att göra. En viss anknytning finns väl, men inte så som sidospåret utvecklade sig...

Har därför raderat 12 inlägg med motivering: off topic.

/Mod

Ursprungligen av hedton:

Hittade denna site.... www.esouby.com

Dom har väldigt billiga Powebookar(Surplus).
De förefaller vara seriösa, men de vill ha förskottsbetalning.
Någon som handlat härifrån eller hört något om siten?

MVH
Hedton

Tänk dig nu för.. :/

Apple säljer inga produkter på surplus. Alla som hävdar att de kan köpa direkt från fabriken eller liknande LJUGER. Ingen kan sälja Apple datorer billigare än butikens inköpspris. Inköpspriset varierar världen över men slår sällan mer än på någon / några tusenlappar beroende på valutakurser osv.

Detta är alltså om man exkluderar mervärdesskatten i landet i fråga.

Folk tenderar att låta snålheten bedra visheten. Jag har en god vän som blev erbjuden att köpa en Mac från en kille som köpte dem från Italen "direkt från fabriken".. Visst, apple har ingen fabrik i Italien vilket jag förklarade, och Apple säljer bara via återförsäljare eller sin egen hemsida. INGEN får köpa volymer direkt från fabriken och därmed erhålla lägre priser.

Min polare lyssnade inte på mig eftersom han skulle få skriftlig garanti på att det var riktiga datorer, med legitimation inkluderat.

Visst.

Nu är han 10.000:- fattigare och fick köpa en sunkig PC istället.

Folk ÄR dumma när de tror på saker som är för bra för att vara sant.

Ebay och paypal, eller kreditkortstransaktioner. Allt annat ÄR DEFINITIVT bedrägerier.

//K

1
Bevaka tråden