Panther samköp?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-31 22:53

Varför inte slå våra påsar ihop och köpa panther när det kommer? Lär ju finnas bra många på 99mac som tänker uppgradera, och mängdrabatt måste ju gå att fixa i så fall.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
Varför inte slå våra påsar ihop och köpa panther när det kommer? Lär ju finnas bra många på 99mac som tänker uppgradera, och mängdrabatt måste ju gå att fixa i så fall.

Finns de möjligheterna är jag gärna på om inte frakten till Eskilstuna från "inköpschefen" blir så hög så det inte lönar sig. Vad kommer uppdateringen att kosta i normala fall?

• Oregistrerad
  • 2003-07-31 23:06

Tja, samma som jaguar misstänker jag. 1400 spänn eller nåt sånt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-01 12:10

Jag ska ha Panther oavsett vad.

Någon som vet hur mycket man skulle kunna få i rabatt vid köp i stor mängd typ 100, 200 på en gång? Om man tjänar 100 eller 200 spänn kanske det inte är värt det på grund av all extra administration osv. Hur mycket är det möjligt att tjäna är inte återförsäljarnas marginaler på dylika produkter ganska små?

• Medlem
  • 2003-08-01 12:42

Nu vet vi ju inte hur prispolitiken kommer se ut för Panther, men är det inte lite märkligt att de forfarande kör med uppdateringskuponger om de aldrig går att lösa in?

OSX kan mycket väl visa sig bli världens dyraste OS. Om man köpte 10.0, updaterade till 10.2 och nu ska betala för 10.3, så blir det i runda slängar 4.500:-. Rätt dyrt. På en tioårsperiod kan det komma upp i skrämmande summor.

Hur är det, uppdateras 10.1.x fortfarande?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-01 12:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Nu vet vi ju inte hur prispolitiken kommer se ut för Panther, men är det inte lite märkligt att de forfarande kör med uppdateringskuponger om de aldrig går att lösa in?

OSX kan mycket väl visa sig bli världens dyraste OS. Om man köpte 10.0, updaterade till 10.2 och nu ska betala för 10.3, så blir det i runda slängar 4.500:-. Rätt dyrt. På en tioårsperiod kan det komma upp i skrämmande summor.

Hur är det, uppdateras 10.1.x fortfarande?

Ja, vad ska man egentligen ha dessa kuponger till?!

Jag håller med om att Apples prissättning är lite märklig. I mitt tyckte väldigt konstigt att det inte finns någon fördel med att ha en tidigare OS X-version, utan att man måste betala samma fullpris som alla andra.

10.1 uppdateras nog inte, mig veterligen.

Måste ni ta upp det på det sättet

Jag har ju betalt för alla versioner av OS X:
OS X Beta
OS X 10.0
OS X 10.1 eller var den gratis?
OS X 10.2
Snart också 10.3

Ajajajaj, vill inte ens räkna på det...

Det brukar ofta snackas om såna här samköp men det blir aldrig nånting av det. Även om det blir nåt av det tror jag inte det kommer bli tillräckligt många för att det ska kännas lönt. Jag betalar hellre för en egen licens och får det på lanseringsdagen än tjänar 200kr eller nåt och får hålla på att strula först och sen få det en tid senare.

Vi vet ju heller inte hur Apples prissättning kommer bli, om det kommer gå att köpa en uppdatering billigare.

1
Bevaka tråden