Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kensington Mini batteri och laddare - hur fungerar den?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-30 10:52

Jag har lyckats slarva bort laddaren till min telefon (både kontakt och kabel) och surfade in på apple.se för att kolla vad det finns för alternativ.

Hittade då den här:
Kensington Mini batteri och laddare för iPhone och iPod - Apple Store (Sverige)

Det jag undrar är: Vart ifrån används batteriet i första hand? Från batteriet i telefonen eller från extrabatteriet? Eller är det rent av så att extrabatteriet laddar batteriet i telefonen när den är påkopplad?

Skulle ju i så fall inte vara helt dumt att ha den där "knocken" liggandes i jackan. Då kan man koppla på den för att ladda batteriet (i telefonen) när man är på resande fot eller på jobbet och när man är hemma så kör man med sladden.
Men då gäller det ju att det verkligen fungerar så att extrabatteriet laddar upp telefonbatteriet. För jag vill ju inte gå omkring med den där knocken när jag använder telefonen - bara ha den som en mobil laddare.

Någon som vet?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-30 13:08
Ursprungligen av Hallon:

Jag har lyckats slarva bort laddaren till min telefon (både kontakt och kabel) och surfade in på apple.se för att kolla vad det finns för alternativ.

Hittade då den här:
Kensington Mini batteri och laddare för iPhone och iPod - Apple Store (Sverige)

Det jag undrar är: Vart ifrån används batteriet i första hand? Från batteriet i telefonen eller från extrabatteriet? Eller är det rent av så att extrabatteriet laddar batteriet i telefonen när den är påkopplad?

Skulle ju i så fall inte vara helt dumt att ha den där "knocken" liggandes i jackan. Då kan man koppla på den för att ladda batteriet (i telefonen) när man är på resande fot eller på jobbet och när man är hemma så kör man med sladden.
Men då gäller det ju att det verkligen fungerar så att extrabatteriet laddar upp telefonbatteriet. För jag vill ju inte gå omkring med den där knocken när jag använder telefonen - bara ha den som en mobil laddare.

Någon som vet?

Jag har inte den modellen, men en annan, fodral med inbyggt batteri. Och det laddar iPhonens inbyggda batteri.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-10-01 09:59

Det är ju ingen dum grej faktiskt. Dock kom jag på att jag åker ju på att köpa den "vanliga" kabeln ändå så jag kan synka phönen med datorn.. Tycker det är lite crazy att en sådan simpel kabel kan kosta 200 spänn, men men..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-01 12:18
Ursprungligen av Hallon:

Det är ju ingen dum grej faktiskt. Dock kom jag på att jag åker ju på att köpa den "vanliga" kabeln ändå så jag kan synka phönen med datorn.. Tycker det är lite crazy att en sådan simpel kabel kan kosta 200 spänn, men men..

Jag har faktiskt inte testat att synka med batteriet monterat... det ska jag. Har de bara kopplat in Tx/Rx också så borde det funka.

1
Bevaka tråden