Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

auto sync utan att autosynca?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-30 09:16

har bockat i "manuellt flytta filer", och har inga sync-rutor ibockade, eftersom jag inte vill synca med denna dator.

Men när jag trycker "apply" får jag det nedan bifogade meddelandet

Antar [av vad jag läst] att det helt enkelt är omöjligt att använda iPhone så som man kunde använda iPod?

Men ändå känns meddelandet ologiskt. Nån som har en kommentar/aning om vad man kan göra?

Det jag är ute efter är givetvis att dra filer från mitt iTunesbibliotek till iPhones Musikbibliotek.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-30 10:25

Well, det går inte att synka en iphone med två olika datorer. Dock finns det lite sätt runt det t.ex. SwapTunes.

sync iphone two computers - Google-sökning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-30 11:11

fast det är ju just det jag inte vill, jag vill inte synka, men den säger att jag inte kan ställa in den på att inte synka trots att jag bockat i rutan "jag vill inte synka"

jag vill att den ska uppföra sig som min gamla iPod
komma upp i iTunes som en ikon, så att jag kan fösa över de låtar jag vill, och sen inget mer

men det kanske inte går, alltså

---------------------
trist när man tar bort "självklara" egenskaper i nya prylar. Det borde t.ex. gå att komma åt delar av iPhone som en hårddisk per automatik i Finder,
precis som min gamla iPod.
---------------------

  • Medlem
  • Linghem
  • 2009-10-13 21:12

Jamen, exakt detta är kvällens bryderi här. Min vanliga dator är på lagning och nu ville jag föra över en ljudbok till min iPhone via min gamla iBook. Jag tyckte också att det logiskt sett borde funka när jag klickar i att jag INTE vill synka. Eller att jag åtminstone ska kunna föra över filerna på något annat sätt. Men det går tydligen inte.

1
Bevaka tråden