Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IM klient till T610?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-07-31 16:53

Jag kikade nyss lite på www.mobil.se och de skriver om en MSN klient till P800. När jag läste det blev jag lite sugen på en IM (Instant Messaging) klient till min T610. Tyvärr är den omtalade MSN klienten enbart gångbar för Symbian baserade telefoner vilket ju T610 tyvärr inte är.

När jag försökte ta reda på vad det är för OS som ligger på den kikade jag lite i Service-menyn och hittade där en lista med alla textsträngar som används i telefonen. Där hittade jag ett antal spännande saker bl a:

(det verkar som de oanvända strängarna börjar med ett ? )

Citat:

?Accept buddy failed
?Accept IMs?
?Accept IMs
?Accepting buddy
?Add buddy
?Add to Buddy List
?Add buddy failed
?Adding buddy:
?Set alert failed
?Alert me
?Alert when buddy is online?
?Set status failed
?Options
?Change password
?Changing password
?Confirm password
?-Conversations-
?Decline buddy failed
?Decline IMs from buddy?
?Decline IMs
?End conversation
?AIM failure
?Initialize failed
?Initializing
?you have a new IM.
?You have now IMS
?AIM: Offline
?-Offline buddies-
?Password error
?AIM: Online
?-Online buddies-
?Password change
?Password:
?Read now?
?Refresh list failed
?Refreshing Buddy List
?Declining buddy
?Delete buddy
?Delete from Buddy List?
?Delete buddy failed
?Deleting buddy:
?Screen name:
?Send ÍM to...
?Send IM
?AIM session terminated, screen name used in another location
?Setting alert
?Changing status
?Confirm passwd:
?New passwd:
?Current passwd:
?Signing on as:
?Sign on failed
?Signed off AIM
?Signing off...
?Signing on...
?Refresh list
?Screen name and and password not saved. You will not be signed on automatically. Auto-Sign On can be turned on in the AIM settings menu.
?Screen name and and password saved. You will be signed on automatically. Auto-Sign On can be turned off in the AIM settings menu.
?In order to use AOL Instant Messenger,you must have an AOl screen name and password. Creat a screen name on www.aim.net/t-mobile. Press continue when you have a screen name and password
?You will now be as ked to enter your AOL Instant Messenger screen name and password.
?On the next screen you can enable the Auto-Sign On feature. Your screen name and password will be savedand you will automatically be signed on when you start AIM on this device.
?Welcome to AIM

Är det bara jag som tycker det låter förbaskat mycket som texten till en AIM klient?

Frågan är väl bara den. Finns den redan inbyggt, eller är den planerad inför framtiden? Eller är det enbart så att koden kom med den plattform man baserade telefonen på?
Det finn ännu mer längre ner, men jag tyckte citatet ovan räckte... Adressen ovan är också ganska intressant... - http://www.aim.com/wireless/t-mobile/
Frågan är också om den applikation som eventuellt finna använder sig av SMS eller WAP lösningen som diskuteras på sidan...

För att komma in i menyn trycker du höger * vänster vänster * vänster * Textsträngarna ovanför ligger under "Textmärken" en bit ner.

/arvid

Väldigt spännande...!!! och mysko?

Går det starta nån AIM klient då?

Ciryon

Innan T610 kom så snackades det tidigt om att den skulle innehålla ICQ-liknande program, men sen hörde man inte så mycket av det.

Kolla t.ex. den här artikeln från mars i år:

A new killer application for mobile phones is ICQ for T610. None of the Sony Ericsson press releases mention that ICQ is shipped with the T610, but the Sony Ericsson Cebit web site states that the T610 is equipped with Bluetooth, ICQ and Quick Share. What will happen to MMS and SMS if all new Sony Ericsson mobile phones are shipped with some sort of Instant messaging application? I’ve tried the TipicME’s which is a combined ICQ and MSN Messenger client on the P800, and my guess is when all your friends have a messenger phone, you’ll probably move much of your text communication from SMS and MMS to a much cheaper GPRS application like ICQ.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-08-01 12:49

Det verkar som att man måsta ha ett "t-zones" abonemang för att kunna utnyttja tjänsten. (om den nu finns i t610). Och dessa abonemang verkar bara finnas i USA

Se här

/arvid

1
Bevaka tråden