Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digital fotoram

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänker köpa en fotoram och vill ha en som går att ansluta till WLAN. Det jag vill kunna göra är att lägga över bilder från olika datorer till minnet i ramen. Bilderna ska sedan visas utan att datorn är inkopplad i nätverket.

När jag letar på nätet är det svårt att utläsa vilka ramar som samarbetar med Mac och med trådlöst nätverk.

Någon som har råd att ge?
//tm

Det finns åtminstone ett märke (som jag glömt - kanske dessa länkar kan vara något: Fotoram med extra ångest - Testcentret.se och Nordevo - Digital fotoram med egen epostadress - nu äntligen i Sverige - MyNewsdesk) som har en egen epostadress till ramen förutom vanlig WLAN-uppkoppling. Himla käckt om man placerar ramen hos exempelvis sina föräldrar (som måste ha trådlöst nätverk hemma förstås) och lätt och behändigt kan mejla bilder på barnbarnen.

Av olika anledningar har jag dock fått hem en Sony 10" utan WLAN. Fantastiskt bra bild och bra på alla sätt och vis (exvis så växlar den automatiskt mellan stående och liggande om man vrider på ramen). Rekommenderas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-29 21:40

Det finns en massa do-it-yourself-beskrivningar om hur man bygger om en gammal kasserad laptop till en ball fotoram. Så har du en gammal laptop är kanske det det billigaste...

1
Bevaka tråden