Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det skillnad på skärmen på MacBook 2.0 respektive 2.4 Unibody

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-09-28 00:30

Jag är intresserad av en begagnad MacBook unibody (aluminium).

Jag vet att skärmarna på de nya MacBook Pro är bättre än de tidigare skärmarna.

En säljare av en MacBook 2.4GHz Unibody säger att skärmarna var bättre på 2.4 versionen än motsvarande MacBook 2.0. Stämmer det? I så fall vad är skillnaden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-28 01:21

Rätta mig om jag har fel, men den när dom började med Unibody så låg väl instegsmodellen av MBP på 2,4 Ghz?

Om det är en unibody under detta så är det antagligen en vanlig Macbook, dvs innan 13" blev Pro. Och då kan jag mycket väl tänka mig att det var billigare skärmar än i nuvarande Pro-variant.

Dessutom hade väl dessa inte firewire?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-28 01:32

MP: jag tror säljaren jiddrar, jag minns inget om att det var olika skärmar i 2.0 eller 2.4 unibody MacBooken, och det gör inte Everymac heller. Förutom processor och hd så var det väl bara det belysta tangentbordet som skilde?

What are the differences between the "Unibody" MacBook models? @ EveryMac.com
Apple MacBook "Core 2 Duo" 2.0 13" (Unibody) Specs (Late 2008/Aluminum - MB466LL/A) @ EveryMac.com
Apple MacBook "Core 2 Duo" 2.4 13" (Unibody) Specs (Late 2008/Aluminum - MB467LL/A) @ EveryMac.com

  • Medlem
  • 2009-09-28 19:20

Tack för all hjälp.

Jag vet att dessa modeller inte har FireWire.

Det verkar som att skärmen inte är lika bra som de nuvarande modellerna.

Om någon har en ny MacBook Pro som de vill sälja till ett rimligt pris så hör av er

1
Bevaka tråden