Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbsite tappar ramar vid publicering på webbhotell

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-09-27 09:07

Börjar med att säga att jag är nybörjare;-)
Jag har en hemsida som är gjord i Dreamweaver, den ser bra ut på alla webläsare när man öppnar den lokalt, men så fort jag lagt upp den på "one" så försvinner alla ramar, ja egentligen hela layouten!
Snälla hjälp en förtvivlad gammal macanvändare nu!
Vad har jag gjort för fel?
Thomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-27 13:15

Kanske har du inte flyttat över stylesheeten eller refererar till dem på ett sätt som bara funkar på den lokala burken, typ biblioteksnamn som inte finns på nuvarande stället?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-09-27 17:52

Jag har alla filer i en mapp, dessa har jag nu provat att flytta till en annan dator, då funkar det lokalt.
Om jag sedan tar alla filer i den mappen och lägger upp på servern så havererar det genast!

Det känns verkligen som om det är något med css-filen, men jag fattar inte vad:-(
Thomas

Kan du skriva upp en adress man kan komma åt hemsidan, så kan någon kanske se vad som är felet. Det är lite svårt att hjälpa vidare annars.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-09-28 13:45
Ursprungligen av hankhero:

Kan du skriva upp en adress man kan komma åt hemsidan, så kan någon kanske se vad som är felet. Det är lite svårt att hjälpa vidare annars.

Jag lägger upp sidan ikväll efter jobbet på cofea.se
Skall jag bara lägga upp sidan eller skall jag lägga en mapp med allt materialet på en adress?
Vet inte riktigt hur det går till, men det måste väl gå!?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-09-28 18:37

Nu har jag lagt upp sidan på cofea.se och inget ser ut som det skall, hela layouten är försvunnen:-(

  • Medlem