Anovo och reklamation

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-26 14:00

Hej alla
Jag tänkte bara höra om råd och tips samt om ni har några erfarenheter i att reklamera er iPhone. Tar det från början...

Jag upptäckte efter ca fem dagar att min nya iPhone 3gs hade en skärm som var felaktigt monterad. Detta gjorde att skärmen var lite upphöjd på vänster sida och själva glaskanten kändes när man strök fingret över kromlisten och vidare upp över glaset.

Pratade med kundtjänsten hos tre och med personal i två butiker som alla sa att telefonen skulle bytas ut. Personalen kände också denna skillnad mellan kromlist och glas och konstaterade att så ska det inte vara. Telefonen lämnades in när den var sex dagar gammal.

Allt så här lång är väl. Telefonen lämnades in och blev lovad en ny. Läste igår på anovs hemsida: "Retur utan åtgärd på grund av inget fel funnet ”Cosmetic complaints are not covered under the warranty without a functional defect, unless the issues was present before the customer received the iPhone. A iPhone with a cosmetic complaint should only be replaced or repaired it there is also a unrelated funcional complaint.” Apple Inc"

Jag köper helt att felet är kosmetiskt och inte funktionellt dock ställer jag mig frågande hur de kan anse att det kosmetiska felet inte är ursprungligt då telefonen var mindre än en vecka gammal. Borde inte detta räknas som ursprungligt?

I vilket fall, pratade med tres kundtjänst som beklagade och sa att mitt alternativ nu är att reklamera telefonen till dem. Häva köpet av telefonen och sedan köpa en ny. Enligt dem skulle det inte vara några problem.

All denna text (var tvungen att skriva av mig lite) leder till två frågor. Är det någon som har erfarenhet av att reklamera deras telefon? Tar det lång tid osv.?
Borde inte mitt fel på telefonen räknas som ett ursprungligt?

Må väl alla

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-27 17:07

Jo de borde det. Eftersom tre lovat från flera håll att de ska lösa problemet så ska de hålla det med. Ta kontakt med dem igen.

1
Bevaka tråden