Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme + HD hur funkar det?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag skaffar Airport Extreme och en USB-hårddisk, kan då alla datorer som är inkopplade på airportnätverket komma åt hårddisken?

Som en NAS typ?

Eller är jag helt ute och cyklar?

-

En annan undran, om jag lägger mitt iTunesbibliotek på denna HD kommer det att fungera då eller blir det för mycket nätverkstrafik?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-25 22:41

det funkar prima! jag har det exakt så! alla mina datorer har samma iTunes bibliotek på nätverket via en AirPort Extreme... du kan tom spara filmer på den och se i datorn, men inte HD filmer det funkar inte, då överföringen är för långsam

kom ihåg att ändra i iTunes att musikbiblioteket är på servern och inte i "min musik" på datorn bara

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-26 00:10

Jo jag har också kört så, funkar helt ok!

Det trista är att det finns EN usb-port. När man kan dela både skrivare och hårddiskar, jag skulle vilja ha minst två, helst typ fyra.

Kan man sätta en hubb och ha skrivare och disk(ar) samtidigt?

Sen om man ska fortsätta vara kritisk mot en i övrigt stabil router, varför finns det inte ljudutgång som på lillebror airport express? Ska man verkligen behöva ha två klumpar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-26 15:48
Ursprungligen av snigel1:

Jo jag har också kört så, funkar helt ok!

Det trista är att det finns EN usb-port. När man kan dela både skrivare och hårddiskar, jag skulle vilja ha minst två, helst typ fyra.

Kan man sätta en hubb och ha skrivare och disk(ar) samtidigt?

Sen om man ska fortsätta vara kritisk mot en i övrigt stabil router, varför finns det inte ljudutgång som på lillebror airport express? Ska man verkligen behöva ha två klumpar?

japp du kan sätta i en hubb funkar prima, den måste dock ha strömförsörjning

japp du måste ha 2 klumpar för det, tycker med det är illa men ett tips om du har en iPod Touch eller en iPhone.. köp en ipod dock, eller iPhone dock och ställ nära hemmabion med en ljudsladd in, ladda ner programmet iFoil på datorn samt på ipod/iphonen så kan du streama allt dataljud trådlöst via nätverket till hemmabion smart va? du kan även använda apple remote för att byta låtar via ipod dockan med

Ursprungligen av Esa:

ladda ner programmet iFoil på datorn samt på ipod/iphonen så kan du streama allt dataljud trådlöst via nätverket till hemmabion

Förmodar att du menar airfoil speakers touch, eftersom det inte verkar finnas något program som heter ifoil. Så att snigel1 inte söker i blindo. Tilläggas bör, är att man behöver airfoil.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-26 16:14

ja menade airfoil blandade ihop namnen lite

Bra tips, tack!

1
Bevaka tråden