Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrkontroll för att byta låt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja kunna byta låt snabbt och lätt när jag cyklar med min iPhone. Jag har den på överarmen i ett mjukt case med transparant skärmskydd. Men det är krångligt att låsa upp och byta låt. Jag kör ej med originallurar.

Jag skulle helst vilja ha en app där man kunde lägga hela handen på ytan och byta låt. Men annars så vore en kontroll på styret kanon, där man kunde byta låt. Finns någon av lösningarna?

  • Medlem
  • 2009-09-24 20:50

Det fanns i alla fall tidigare en app i Cydia som man kunde göra sånt där med hjälp av stora rörelser på skärmen. men det krävde fortfarande att du rörde skärmen.

Annars finns det ju flera varianter med "adaptrar" man kan ha mellan sina egna lurar och iPhone för att få mic och knapp. Själv har jag en från Shure.
Läs om fjärrkontroller här:
http://www.99.se/ipod-iphonetillbehoer/228793-fjaerrkontroll-till-iphone.html

Kolla in PocketPlayer:
PocketPlayer iPhone application - AppStoreHQ

Inte använt det själv, men låter som det du frågar efter.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-09-25 11:20

Även hörlurarna Nocs NS200B har mic med fjärrkontroll som går att spela/pausa/byta låt med. Kostar 399:- på Teknikmagasinet.
Sen finnes även bl.a Griffin SmartTalk som Baron ovan nämner att man kan ha mellan luren och dina hörlurar.

1
Bevaka tråden