Service på iPhone under all kritik!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-22 17:24

Ja vad skall man säga, ni hörde säkert om min iPhone 3GS 32 GB

Fick en ny, den hade kass högtalare samt att en knapp satt löst.

Fick ny nu idag igen, denna var skärmen helt skev på , och metallramen stack upp enormt på ena sidan det skrapar när man drar fingret emot den, samt att denna hade ännu sämre högtalare än den förra helt värdelös. man fattar att det är att högtalaren sitter löst och det e inte konstigt då metallramen på denna sitter snett emot den vita plasten

Varför vill det sig inte :(. varför kunde det inte vara som med min iPhone 3G när jag köpte den. Allt funkade och var perfekt.

Min dotters Iphone släppte lite (väldigt lite) mellan ramen och bakstycket de tog in den till service och efter en vecka kom en ny. Kanonbra service

Ursprungligen av Esa:

Fick ny nu idag igen, denna var skärmen helt skev på , och metallramen stack upp enormt på ena sidan det skrapar när man drar fingret emot den, samt att denna hade ännu sämre högtalare än den förra helt värdelös. man fattar att det är att högtalaren sitter löst och det e inte konstigt då metallramen på denna sitter snett emot den vita plasten

Varför vill det sig inte :(. varför kunde det inte vara som med min iPhone 3G när jag köpte den. Allt funkade och var perfekt.

Verkligen synd! Först problem hade du problem med din Macbook Air (löste det sig?) och nu med din iPhone 3GS. Får hoppas du får en telefon som håller den kvalitet vi förväntar oss från Apple-produkter.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-22 17:51
Ursprungligen av koss_boss:

Verkligen synd! Först problem hade du problem med din Macbook Air (löste det sig?) och nu med din iPhone 3GS. Får hoppas du får en telefon som håller den kvalitet vi förväntar oss från Apple-produkter.

Ja MacbBook airen skall dem byta ut de har hämtat den gamla så den nya dyker väl upp snart. Men den var det ett helvete med! Fick ju åka själv till verkstaden och visa vad felet var för dem hittade det inte.. de bytte logikkort de hjälpte inte.. så då blev de en ny TILLSLUT! Apple formulerade då att jag måste vara nöjd... jag var ärlig och sa nej de är jag inte då jag inte haft en fungerande dator på ett år och att de skall ta så lång tid för dem att fatta att jag har rätt när jag säger att det är fel på den! pga det fick jag den SSD versionen av MacBook Air, för att dem skulle vara snälla (den är 3000 kronor dyrare)

Sen till råga på allt detta med telefonen, ringde TELIA nån högt uppsatt snubbe där, och det är inte TELIA som har hand om telefonerna utan ANOVO får in egna telefoner direkt ifrån Apple. Frågan är om Apple vet att de är skit dem skickar tillbaka :S.. börjar bli misstänksam och riktigt trött! Har aldrig haft problem med Apple förut, inte med en enda produkt. Sen händer allt detta!

Tröttsamt!

• Medlem
  • International user
  • 2009-09-22 21:50
Ursprungligen av Esa:

Innebär det flera cm eller?

Förresten så är det väl knappast Servicens fel att den nya iPhonen är trasig?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-23 02:01
Ursprungligen av zappee:

Innebär det flera cm eller?

Förresten så är det väl knappast Servicens fel att den nya iPhonen är trasig?

nej de är faktiskt Apples fel, det vet jag om. men jag menar det att man skall vänta 2 veckor vaje gång min telefon har vart mer på lagning än hemma

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-23 22:46

var hos telia idag!

Fick prata med butikschefen nu, en väldigt vacker och ståtlig kvinna! Mycket respektingivande.

Jag snackade med en hög TELIA anställd igår via telefon som erbjöd mig att låsa upp mobilen eller en pott som kompensation för alla problem, jag ville ju få pengarna tillbaka.

Denna gång kommer de ha koll på utvecklingen med ANOVO denna gång skall min iPhone vara helt komplett och som den skall. Har gett dem tillåtelse att kolla den nya telefonen innan jag får den. När det är klart skall jag komma in ringa till TELIAsnubben, så låses mobilen upp! hoppas detta slutar lyckligt

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-24 22:50

alltså ni vet att de e känt nu att det är riktigt stor problem med iPhone 3GS?

Apple har riktigt stora problem med den

• Medlem
  • International user
  • 2009-09-25 07:43
Ursprungligen av Esa:

alltså ni vet att de e känt nu att det är riktigt stor problem med iPhone 3GS?

Apple har riktigt stora problem med den

Vad är "känt"?

Och länka inte till någon forumtråd på Apples hemsida.

Ibland har man otur. När jag lämnade in min iPhone fick jag en ny efter två veckor och på den var displayen sprucken när jag fick den. Så jag fick vänta en vecka till på en ny. Som jag har nu.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-25 01:36

nejmen alltså Telia har fått in väldigt många telefoner.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-25 10:50

har snackat med telia anst'lld samt chef på elgiganten, dem sa att det är väldigt stora problem med den nya, med vassa kanter och högtalaren.

1
Bevaka tråden