Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook dör vid filmkonvertering

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska konvertera en mängd med film från det horribla .MTS-formatet till något som faktiskt går att använda i iMovie/FCE. Det fungerade ett tag med ett 30 tal filmklipp men nu så dör maskinen en bit in i konverteringen. Den slår sig av tvärt som om man tagit ur batteriet.

Försökte just konvertera en film som är som en .img till iPod Touchformat med samma resultat.

Det som irriterar mig är att det fungerade med ett 30-tal filmer men nu så tvärdör den.

Jag har en Macbook 2.0Ghz med 2Gb Ram och 10.6.1 och har använt Adobe media encoder och Handbrake.

Finns det någon som vet vad jag kan göra för att lösa detta och fortsätta vara kreativ utan att säga fula ord?

Var i konverteringen går det fel?
vilket program hänger sig?
Vilken version av programmen har du?

Det startar som det ska, men sen efter ca 25-75% in i konverteringen så slår sig maskinen av. Processorn pendlar under konverteringen mellan 150-195% och temperaturen i processorn ligger på 80-83°C.

Både Adobe Media Encoder och Handbrake använder jag. Men det är inte programmen som hänger sig, det är maskinen som *POFF* slår sig av.

Adobe Media Encoder v. 4.1
Handbrake 0.9.3 (så det är senaste versionerna av bägge)

Uppdatering.
Efter att ha kört Apple Hardware Test och Apple Service Diagnostics utan problem så visade Krashrapporten i Systeminfo att det är huvudkortet som måste bytas. I tillägg till problemet ovan så fick jag även Kernel panic vid videochatt i Skype samt när jag spelade upp importerad film inifrån iMovie.

Så nu får jag bytt huvudkortet och hoppas att det kommer gå bättre.

Tänkte bara att jag skulle uppdatera om det är andra som får samma problem.

1
Bevaka tråden