Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur infoga tumnaglar i forumet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyckas inte bifoga tumnaglar längre

Jag klickar på Insert image och klistrar in länken som genererats på Tinypics men ingen bild dyker upp. När jag klickar på redigera så syns koden där men inga bilder i meddelandet!?!

Har provat att använda både IMG-kod för forum och diskussionsforum och URL för e-post och snabbmeddelanden

Hur gjorde du då?

Laddade upp bilden på ImageShack, kopierade URL:en för forum, klistrade in det i mitt inlägg. Notera att om du kopierar länken från ImageShacks hemsida så kommer den med URL-taggar, så du skall inte klicka på ikonen för att infoga en bild i inlägget.

Ursprungligen av Capeman:

Laddade upp bilden på ImageShack, kopierade URL:en för forum, klistrade in det i mitt inlägg. Notera att om du kopierar länken från ImageShacks hemsida så kommer den med URL-taggar, så du skall inte klicka på ikonen för att infoga en bild i inlägget.

:">:">:">

Fick hjärnsäpp och klickade på

och skrev där in länken fast jag skulle klistra in den direkt i meddelandet istället!!

Vad har man ovanstående knapp till?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-22 14:56
Ursprungligen av kjellebelle:

:">:">:">

Fick hjärnsäpp och klickade på

och skrev där in länken fast jag skulle klistra in den direkt i meddelandet istället!!

Vad har man ovanstående knapp till?

Till att klistra in bilder direkt i forumet utan att ha någon extern server att lagra dessa på.

1
Bevaka tråden