Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av skärmen på en tibook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 23:15

Har ju en extern tft numera och jag vill helst slippa köra båda.

Om jag kör i speglings-läge så är jag tyvärr tvungen att köra samma upplösning som den inbyggda skärmen på båda två och det ser rätt dumt ut på den externa med widescreen upplösning.

Kan man stänga av den interna skärmen och bara använda en extern. Korkat förresten att man inte kan köra spegling och ändå välja olika upplösningar per skärm, det går ju att göra när man inte speglar dem...

Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
Korkat förresten att man inte kan köra spegling och ändå välja olika upplösningar per skärm, det går ju att göra när man inte speglar dem...

Spegling innebär ju att exakt samma sak visas på bägge skärmarna, hur ska man kunna göra det om de har olika upplösning?

Gällande din fråga så ska det gå på något sätt genom att stänga locket under uppstart. Har dock inte koll på exakt hur.

Du kan köra utan bild på Ti-bookens skärm, om du gör så här:
Anslut ett USB-tangentbord.
Fäll ner skärmen (stäng) så att Ti-booken sätts i vila.
Vänta några sekunder, och tryck på valfri tangent på externa tangentbordet, så går Ti-booken igång, och du får bilden på externa skärmen.

I instruktionsboken står att man bör fälla upp skärmen i minst 90 graders vinkel sedan, så det blir luftväxling. Den är då helt svart, så den stör ju inte.

För att få igång Ti-book-skärmen igen, måste du gå in i Systeminställningar - Bildskärmar och klicka på "Sök bildskärmar"-knappen.

För mig brukar Ti-booken tappa sin skrivbordsbild efter den här operationen, men det är ju inget oöverkomligt;)

  • Oregistrerad
  • 2003-07-31 09:28

Yes! Man tackar, funkade fint det.

1
Bevaka tråden