Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MobileMe inte att lita på?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ystad
  • 2009-09-14 15:18

Hej! Har precis börjat testa MobileMe där jag framför allt är intresserad av Fotogallerier som är snygga och lätta att uppdatera genom både min MacBook Pro och min iPhone. Dessvärre är jag mycket besviken på tillförlitligheten när det gäller uppkopplingen till tjänsten. 4 gånger av 5 kan inte min iPhone ladda upp bilder jag tar och sedan direkt vill publicera. Får bara lilla meddelandet som säger att det inte gick att lada upp filen. Det borde gå lika bra på WiFi som på 3G (har provat bägge) Överföringen från Aperture på datorn bryts den också, eller kommer sällan igång. Likaså det vanliga webgränssnittet man laddar upp igenom. Uppkopplingen tappas med jämna mellanrum.

Har ni någon uppfattning om tjänsten inte är helt stabil eller ska jag börja leta fel i mitt eget system. Det funkar ju ibland...Händer det ofta att MobileMe "ligger nere" enligt er erfarenhet?

Tacksam för svar från mer erfarna MobileMe-användare.

Jonas Thun

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-09-14 15:42

Jag upplever det som Mobileme funkar som ett lotteri. Stundtals så funkar det alldeles utmärkt medan andra gånger så kan det bli som du beskriver att det kopplar ifrån ideligen. Jag har ingen aning om vad det beror på men jag hoppas att Apple tar och lagar det.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-14 16:11

Maila till Apple och klaga, i sämsta fall borde ni iaf få en gratis förlängning på abbonemanget pga strulet.

1
Bevaka tråden