Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort fil ger inte mer utrymme

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-09-13 10:52

jag har en extern hårddisk som var redan FAT formaterad. Sedan har jag lagt på mina filmer från EyeTV. Det var begränsat till 4Gb, så jag får dela på en långfilm. Men när jag ta bort en gammal film skapar det inte större utrymme. Det händer ju också med mina USB sticks. De måste jag formatera regelbundet på nytt i en PC.
Det verkar att de har en papperskorg som är inte tillgänglig och därför inte tömbart. Vem vet mer?

Jag är inte riktigt på det klara med vad du skrev här men du måste i alla fall tömma papperskorgen för att filerna ska försvinna från din externa hårddisk.
Om du fortfarande inte får det att fungera så rekommenderar jag att du formaterar om den i skivverkyget.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-09-13 17:47

Tack för svaret.
Jag misstänker att det finns någonstans en "papperskorg" för att det bli inte mindre utrymme när jag tar bort en fil men jag kan inte se papperskorgen eller trashmappen. Min fråga var om det finns en väg att ser vad som händer med borttagna filer och därigenom kunna ta bort de helt och få utrymme tillbaka.
Om jag formatera om försvinner ju allt jag har på hårddisken.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-09-13 18:24

Filerna hamnar i en mapp på din externa som heter ".Trashes" eller något liknande. Den mappen är kopplad till din papperskorg så om du kopplar in den externa och tömmer paperskogen så får du tillbaka utrymmet.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2009-10-17 12:30

Tack det var tipset jag behövde

1
Bevaka tråden