Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CMS med sidor som förfaller efter x svar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-12 21:06

Tjena!

Har ett behov av ett CMS som jag gissar på inte är så vanligt, jag skulle vilja ha ett CMS där folk kan registrera sig med namn och epost, sen vill jag kunna lägga ut sidor med ett formulär lite då och då och skicka ett mail till alla som har registrerat sig om att den finns (själva formuläret ska bara vara tillgängligt för de registrerade användarna). Det jag sen vill kunna göra är att sidan förfaller när, säg, 50 pers har svarat på formuläret. Finns det något sånt?

Råkar det dessutom vara gratis och php baserat så skadar ju inte det men jag är öppen för andra förslag.

Update - My bad, här är en bättre beskrivning: Det handlar inte om en survey, utan jag vill att användare ska kunna logga in på min sida, läsa en beskrivning och sen tacka ja eller nej till uppgiften. När 50 pers har tackat ja förfaller sidan så att inga fler kan svara.

Senast redigerat 2009-09-13 00:54
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-12 22:29

google docs har formulär gratis och gott, det är bara att filtrera bort de första 50

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-12 23:03

Jo, fast tanken är att det kommer vara pengar inblandade för de som svarar, så jag vill helst förhindra andra från att svara

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-12 23:05

hur är det med survey monkey?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-13 00:51

Survey Monkey ser bra ut, behövde faktiskt det till en annan grej! Men jag insåg ju precis att klantig som man är, så har jag förklarat det här på fel sätt!

Det handlar inte om en survey, utan jag vill att användare ska kunna logga in på min sida, läsa en beskrivning och sen tacka ja eller nej till uppgiften. När 50 pers har tackat ja förfaller sidan så att inga fler kan svara.

1
Bevaka tråden