Applestore vs. återförsäljare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-11 09:40

Jag ser att Applestore sedan länge har haft Mac Box för leverans inom 24 timmar, detsamma gäller för de precis släppta ipods'en. Är det generellt sett så att Applestore ligger för andra ÅF vid olika nysläpp?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-09-11 10:50

Japp!

Ursprungligen av planB:

Är det generellt sett så att Applestore ligger för andra ÅF vid olika nysläpp?

Nej, det tycker jag inte. ÅF brukar väl också få in produkterna samma dag som det släpps på Apple Store (se Snow Leopard t.ex)

Och när det har släppts ny hårdvara, så brukar det väldigt snabbt komma mail från t.ex Macoteket med "Beställ de nya iPodarna" (eller vad det nu är).

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-11 11:12
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det tycker jag inte. ÅF brukar väl också få in produkterna samma dag som det släpps på Apple Store (se Snow Leopard t.ex)

Och när det har släppts ny hårdvara, så brukar det väldigt snabbt komma mail från t.ex Macoteket med "Beställ de nya iPodarna" (eller vad det nu är).

Beställa är en sak, att få den i handen är en annan. Macoteket har inget i lager just nu t.ex.

Ursprungligen av planB:

Beställa är en sak, att få den i handen är en annan. Macoteket har inget i lager just nu t.ex.

Nej, men om du beställer från AppleStore så får du inte heller något i handen idag.

Så jag tror inte det är någon större skillnad mellan AppleStore och ÅF i tid från lansering till "produkt i handen".

Sen kan det ju vara så att en viss produkt då och då tar slut hos en ÅF, att de inte får så stora mängder - medans det kanske är ett jämnare leveransflöde från AppleStore. Där kan man kanske se en skillnad.

1
Bevaka tråden