Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande problem på PSCS4 på SL

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag uppdaterat ett Leopard som gick som en klocka till Snow Leopard.

Adobe Photoshop CS4 som alltid har fungerat klockrent, har börjat bete sig underligt. Får skumma felmeddelanden ibland när jag skall spara (bifogade filer).

Jag har prövat att köra helt rent. Dvs rensa cache, stänga av Spotlight och startat om. Ändå dyker dess fel meddelanden upp då och då. Sjukt störande.

Adobes Support säger att det är något med Snow Leopard, och Apple säger att det är något med Photoshop CS4.

Jippie liksom. Någon annan med liknande problem, eller som har en lösning?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-09-11 07:41

Skumt. Jag kör samma kombo och har också uppdaterat från 10.5. Har du testat att göra en kontroll av hårddisken i Disk Utility?

De enda problem jag upplever med CS4 under 10.6 är att Viveza krashar om man sätter för många Control points (9-10 st). Har inte testat sedan 10.6.1 kom igår.

Jepps. Alla "traditionella" sätt har jag kört med. Först trodde jag det kunde vara spotlight som bråkade, men det gjorde ingen skillnad. Däremot var det någon italenare som mejlade mig och sa att jag skulle slå av förhandsvisning av dokumeten i Finder. Ett mycket underligt tips, som jag dock kommer att pröva.

Kommer göra en ren installation om ett tag dock, av både SL och CS4 sviten. Just nu hinner jag inte. Det går ju att jobba i, och jag har inte upplevt några krasher som många andra.

Så när problemet dyker upp får jag helt enkelt spara en ny kopia.

1
Bevaka tråden