Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värdera en möbel?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 20:39

Hej på er. Verkligen OT. Har ett bord som är slitet men gammalt. La ut det på blocket för bortskänkning. 38 svar på ett dygn. Kan det vara så att gratis är gott eller att jag sitter på en guldklimp?
Någon som vet vart man kan skicka in en bild för värdering?

Ursprungligen av acke:

38 svar på ett dygn. Kan det vara så att gratis är gott eller att jag sitter på en guldklimp?

Be dem att lägga bud...

"Är du beredd att lägga ett bud? Annars skänker jag till den som svarade först."

...så märker du om det bara är "gratis är gott", eller om det finns verkligt intresse.

Ursprungligen av acke:

Hej på er. Verkligen OT. Har ett bord som är slitet men gammalt. La ut det på blocket för bortskänkning. 38 svar på ett dygn. Kan det vara så att gratis är gott eller att jag sitter på en guldklimp?
Någon som vet vart man kan skicka in en bild för värdering?

Vad sägs om Bukowskis? Bukowskis

Bukowskis är ute på värderingsturne. Om du bor på vägen kanske de kan göra ett besök: http://www.bukowskis.se/press/3-bukowskis-varderingturne-2009

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 22:42

bukowskis kan ta emot ett mail - ring dom och fråga

Försökte precis sälja ett bord för 300 kronor på Blocket. Någorlunda fint och oskadat. Inga svar. Myrorna kom precis och hämtade det. Kändes lite bättre än att sälja det för en spottstyver.

Kan vara båda delarna. Jag köpte en 60-talsfåtölj av en dansk formgivare för 50:- på ett loppis, och några veckor senare såldes en likadan (men i sämre skick) för 3000:- på blocket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-11 10:23

Hej alla! Jag kan nästan ingenting om möbler. Kan tex en fotölj vara värd pengar även om den måste kläs om?

Ursprungligen av acke:

Hej alla! Jag kan nästan ingenting om möbler. Kan tex en fotölj vara värd pengar även om den måste kläs om?

Den kan vara värd mer om den har kvar orginalklädseln, även om den är sliten, än om den är omklädd. Jag har många gånger sett på programmet Antikrundan där folk fått veta att deras avlutade möbler hade varit värt det dubbla om de inte lutat av dem....

1
Bevaka tråden