Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Miniskärm till Macbook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dags att skaffa extern skärm till min 13" Macbook Unibody. Har kollat på 24-tumsskärmar ner till 19", men börjat tänka utifrån small is beautiful: en miniskärm som är flyttbar och kan hänga med överallt.

Har egentligen bara hittat en som är hyfsat prisvärd och smart, en Samsung Syncmaster U70: Samsung SyncMaster U70 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar

Någon som har erfarenheter av en dylik? Eller av miniskärmar överhuvudtaget?

Vad jag förstår så är responstiden för U70 30 ms, och processorn på datorn får jobba lite extra för att driva den. Men antar att det inte ska behöva märkas i dagligt bruk.

Tacksam för all input!

  • Oregistrerad
  • 2009-09-10 12:28

Intressant! Vad ska du ha en 7" skärm till?

jo, du kanske har rätt, känns lite oprövat. Men har blivit så inne på bärbarhet, o sitter ofta på ett antal olika ställen under en dag, så det skulle vara jobbigt att släpa runt en säg 20-tummare

Och tänker mig ha 7an dedikerat till att spela video - podcasts mm - medan jag jobbar. *Tror* det kan funka...

  • Oregistrerad
  • 2009-09-10 17:11

Personligen tror jag det blir mer bök än glädje med en sån lösning men jag förstår hur du tänker. Bärbarheten för din anläggning blir ju visserligen bättre än om du släpat på en 20" men sämre än att bara köra på macbooken 7" känns väldigt litet för video och podcast kan du väl köra i bakgrunden på din macbook? Jag skulle iaf tänka över saken en eller två gånger till så slipper du lägga upp en blocketannons när du konstaterat att du inte hade någon nytt av din 7" skärm

hmm, har nu tänkt en runda till, tack för feedback 7 tum är rätt litet. Men: tror på idén, fast kanske inte är helt utvecklat ännu. Har funnit en Samsung 10 tum Egenskaper för Samsung SPF-105P
som ska ha wifi mm. Tror/hoppas på att de blir allt mer slimmade, snabb trådlös överföring, mer prisvärda. Fast å andra sidan kanske jag skulle satsa på videogoggles i så fall
vuzix - sökning på Prisjakt

1
Bevaka tråden