1 cm av skärmen längst ner på Iphone reagerar inte

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-08 15:29

Tjena!

Nu har jag fått ett riktigt konstigt problem med min iphone 2g och det är att skärmen ungefär en halv cm längst ner inte reagerar, resten av skärmen funkar precis som den ska.

Problemet blir att jag inte kan få fram sms rutan eller svara när någon ringer, jag har även återställt telefonen och inte heller då funkar det.

Innan jag återställde provade jag att via min jailbreakade telefon byta ut general.plist och förändra touch känsligheten i telefonen till max, märkte då att den reagerade IBLAND, vilket betyder att den verkar vara rejält utsliten just i bottenpartiet (dock fick jag trycka väldigt mkt för att få den att till slut reagera)

Hur gör jag nu?, Vad behöver jag för delar för att fixa det här?

Tacksam för svar

Min kollega hade samma problem med sin iPhone 3G. Han fick den utbytt på garanti. Eftersom du inte har garanti är det ju antingen att skrota den eller byta display, antar jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-08 15:52

är det bara lcd:n som behöver bytas då lr?, skärmen i sig är det ju inget fel på det verkar ju vara själva touch mekanismen (kan det möjligtvist vara digitizern och vad är en digitizer?)

• Medlem
  • International user
  • 2009-09-08 15:56
Ursprungligen av ClasH:

är det bara lcd:n som behöver bytas då lr?, skärmen i sig är det ju inget fel på det verkar ju vara själva touch mekanismen (kan det möjligtvist vara digitizern och vad är en digitizer?)

Digitizern är den som känner av var du placerar dina fingrar på touchskärmen. I fallet med iphone 2G så sitter digitizern ihoplimmad med lcdskärmen och skärmglaset. Man måste alltså byta alltihop. Det är ytterst tveksamt om det är värt pengarna/besväret.

• Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-25 13:27
Ursprungligen av ClasH:

Tjena!

Nu har jag fått ett riktigt konstigt problem med min iphone 2g och det är att skärmen ungefär en halv cm längst ner inte reagerar, resten av skärmen funkar precis som den ska.

Problemet blir att jag inte kan få fram sms rutan eller svara när någon ringer, jag har även återställt telefonen och inte heller då funkar det.

Innan jag återställde provade jag att via min jailbreakade telefon byta ut general.plist och förändra touch känsligheten i telefonen till max, märkte då att den reagerade IBLAND, vilket betyder att den verkar vara rejält utsliten just i bottenpartiet (dock fick jag trycka väldigt mkt för att få den att till slut reagera)

Hur gör jag nu?, Vad behöver jag för delar för att fixa det här?

Tacksam för svar

Hej jag har exakt samma problem med min iphone 2g fast längst upp på skärmen , det konstiga är att jag kan dra längst upp mellan sidor mm men inte trycka på applikationer. Tänkte testa det där med general.plist men jag har ingen aning hur ;O skulle vara sjyst om du kunde förklara hur man gör!

1
Bevaka tråden