Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tack apple...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 10:28

tack för att ni har satt in någon "#€% specialkontakt på grafikkortet istället för en normal dvi-i på min g4 sawtooth. Tack för att ni har sett till att ge den rundade hörn så att vanliga kablar inte passar.

Hyggligt...

Ett ati 9000 pro för pc går loss på ca 750, macoteket tar 2200 för sina, ouch!

Någon som vill köpa en G4?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-30 10:55

ADC till DVi adapter, det kostar att ligga på topp... apple ADC/Dvi

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 10:58

Gärna

Att apple har ADC är väl ingen nyhet... Ger mer... men pluppa dit en adapter då...
(för det är extra signaler så det är nog tur att det är rundade hörn...)

Kolla på xl8 om det går bra att flascha det kortet då...
Eller kolla på andra ställen efter ett med rätt rom...

Gnällspik

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 11:18

hehe, bläh.... jag kopplar in den analogt, den här burken är ändå 1 cm från att hamna i en radannons

Men hur kan detta komma som en överraskning NU? ADC har ju funnits i över 2 år. Om inte längre.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 11:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
hehe, bläh.... jag kopplar in den analogt, den här burken är ändå 1 cm från att hamna i en radannons

Kom inte till mig och klaga om bilden blir lite sämre

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 12:46

Har aldrig varit "utsatt" för adc förr även om jag naturligtvis vet att det finns. Tittar man på en dvd-i kontakt så ser den identisk ut mot en adc kontakt, det enda som skiljer är ramen runt den, samt att det saknas skruvhål. Korkat...

Fast skärmen briljerar även med vga måste jag säga, har sett digitalt anslutna skärmar med betydligt sämre skärpa än så här.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-30 13:09

ADC är skitbra
Då kan man starta datorn från (apple- elelr formac-) skärmen, (edit) sätta datorn i vila från skärmen och behöver ingen nätsladd till skärmen... USB sitter på skärmen...
Ja det är en enda sladd från den något undanstoppade datorn och den smidiga skärmen

vad ska du ha för datorn då? och vad är specen på den?:)

1
Bevaka tråden