Hur tar man bort en backup på en Time Capsule

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-09-08 09:48

Efter att ha uppgraderat till 10.6 så rymmer inte längre min timecapsule en ny säkerhetskopia.

Jag har då försökt att ta bort hela den tidigare säkherhetskopian (.sparsebundle) från timecapsulen. Det verkar inte att fungera. Jag vill inte formatera timecapsulen eftersom jag även använder den för att göra backupp på en anan dator.

Hur går jag till väga för att ta bort hela säkerhetskopian?

• Medlem
  • 2009-09-20 03:23

Är det verkligen ingen som vet svaret på detta?

Jag inbillar mig att fler borde ha detta problemet om man har uppgraderat OS och har fler datorer som säkerhetskopieras på en TimeCapsule.

Ursprungligen av MP:

Är det verkligen ingen som vet svaret på detta?

Jag inbillar mig att fler borde ha detta problemet om man har uppgraderat OS och har fler datorer som säkerhetskopieras på en TimeCapsule.

"Det verkar inte fungera" kan du beskriva lite så vad som händer kan vi nog hjälpa dig här.

• Medlem
  • 2009-09-20 12:41

Jag la helt enkelt filen som hette .sparsebundle i papperskorgen på gammat macvis och trodde att den skulle försvinna. Det fungerade inte.

• Medlem
  • International user
  • 2009-09-20 07:17

Program/Skivverktyg?

Yes!!

Fungerar "Säker papperskorgstömning"?

Om man raderar saker i en sparseimage så lämnar dom oftast kvar i den sparseimagens .Trashes folder. För att få bort den mappar du in imagen normalt och tömmer papperskorgen.

• Medlem
  • 2009-09-20 16:51

Problemet är bara att när jag drar imagen till papperskorgen så kommer det upp ett meddelande om att man tar bort imagen omedelbart om man drar den till papperskorgen.

Efter det kommer det upp att man raderar imagen. Men ingenting verkar hända.

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-09-20 18:37
Ursprungligen av MP:

Problemet är bara att när jag drar imagen till papperskorgen så kommer det upp ett meddelande om att man tar bort imagen omedelbart om man drar den till papperskorgen.

Efter det kommer det upp att man raderar imagen. Men ingenting verkar hända.

Jag har upplevt precis samma problem fast med Airport Extreme och lösa USB-diskar, dessutom så blir fjärrdiskarna helt okontaktbara efter en sådan övning och routern måste startas om.

För min del så löstes problemet på så vis att jag pluggade ur disken ur AP och pluggade in den i Macen där den fick smaka på skivverktyg, en omformatering senare så hade jag fått som jag ville.

Nu är ju detta ett ganska meckigt (och för dig som har problem med interna disken i en TC, ett oerhört meckigt) tips men jag tänkte att i brist på en lösning som fungerar på ett vettigt sätt så bidrar jag med denna lösning tillsvidare.

Om du är bekant med terminalen så kan du försöka radera sparseimagen där.

• Medlem
  • 2009-09-22 20:49

Jag blev trött på problemet och formaterade Time Capsulen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-23 01:07

Sent men jag har för mig att man kan ta en backup på sin Time Capsule i Airport Verktyg. Precis där man formaterar den kan man också ta backup.

1
Bevaka tråden