Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte ignoreringslistan

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lite problem att hitta ignoreringslistan. Den finns inte i min profil, och jag hittar inga verktyg för den i anslutning till trådarna. Har jag missat något?

Jag sökte också efter diskussioner om ignoreringslistan och hittade inget.

Den är lite konstigt undangömd. Klicka på personens namn och välj "Visa publik profil". Välj sedan "Lägg till som vän" och "Lägg till på ignoreralistan". Jag vet - helt fel placering, inte särskilt lätt att hitta.

Ursprungligen av Capeman:

Den är lite konstigt undangömd. Klicka på personens namn och välj "Visa publik profil". Välj sedan "Lägg till som vän" och "Lägg till på ignoreralistan". Jag vet - helt fel placering, inte särskilt lätt att hitta.

Det var ju lite udda ja. "Lägg till som vän" är nog det sista stället jag skulle leta när någon är så irriterande att jag vill gömma hans inlägg.

Jag vet... Har bara blockat två personer hittills på 99.se och glömmer mellan varven var det ligger. Nu blockade jag rätt nyligen, det var enda anledningen till att jag kom ihåg var det låg.

Jag har för mig att det var mycket lättare förut. Det är ett bra verktyg för att undvika gräl, det påminner mig om vilka jag skall undvika att svara på, och jag slipper till och med se deras inlägg. Det är bara ett fåtal på min lista, men det är viktigt att ha dem där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-08 14:15

Jag har bara två stycken på den listan. Visst kan man irritera sig på folk lite men de här två klarar jag inte av och vill inte lägga ned något tid mer på. Ganska bra i alla fall att bara ha två där av alla.

Vissa ligger där ett tag medan irritationen är ny, och kan utgå när det inte gör nåt längre. Men en knöl ligger där för gott. Först var han otrevlig (personangrepp), och sedan oförmögen att backa en millimeter för att sluta fred. Att missförstå nån gång, eller uttrycka sig klumpigt nån gång, det är mänskligt. Att lägga iväg för att man är irriterad, tja, bara man kan be om ursäkt så är det bra sedan, ömsesidig fred brukar kunna funka. Men att insistera på sin rätt att vara otrevlig... ignoreras.

Jag har mött två personer med den inställningen, varav den ena är bannad för länge sedan. Men han lyckades förstöra HardMacCafe-forumet innan han bannades. Efter hans tid där hade så många flytt att det aldrig blev samma aktiva och trevliga forum igen.

Internetbråk är så himla jobbiga. Dubbelt jobbigt blir det när man som jag valt att inte vara anonym.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag har lite problem att hitta ignoreringslistan. Den finns inte i min profil, och jag hittar inga verktyg för den i anslutning till trådarna. Har jag missat något?

Jag sökte också efter diskussioner om ignoreringslistan och hittade inget.

http://www.99.se/ignorera/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-08 23:50

Jag är så himla trött på mig själv just nu. Orkar bara inte med mig. Försökte lägga till mig själv på ignorera-listan, men det fick man inte...

Ursprungligen av IngoX:

Jag är så himla trött på mig själv just nu. Orkar bara inte med mig. Försökte lägga till mig själv på ignorera-listan, men det fick man inte...

Skönt med ett skratt vid läggdags.

Björnström: Det var ju en bra adress, men den gissar man knappast.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Skönt med ett skratt vid läggdags.

Björnström: Det var ju en bra adress, men den gissar man knappast.

Nä det håller jag med om. Vet inte varför den är osynlig i menyerna.

1
Bevaka tråden