Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

090907: När kommer det en ny iMac?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-01 11:54
Ursprungligen av planB:

Risken är ju då att den måste bli tjockare istället för att få plats med allt.

Tänk bärbar dator... så tjockare behöver den nog inte bli. Däremot kanske använda dyrare komponenter isf...

*bump*!

nått nytt ?

Ursprungligen av monkeystrike:

nått nytt ?

Ja, det här t.ex:
AppleInsider | Apple ads hint at thinner iMacs, lighter MacBooks, cheaper Mac minis [u]

Så de nya kommer nog inom ett par veckor, tror jag.

Angående nya modeller, testade nyss att beställa både en ny imac och macbook pro från apple store, detta gick inte av någon konstig anledning och detta måste vell betyda något eller?

Ursprungligen av Toernberg1:

Angående nya modeller, testade nyss att beställa både en ny imac och macbook pro från apple store, detta gick inte av någon konstig anledning och detta måste vell betyda något eller?

Att svenska AppleStore har betett sig lite underligt igår och idag diskuteras i den här tråden:
http://www.99.se/applestore/271188-konstigt-beteende-i-apple-store.html

Felet verkar vara avhjälpt nu.

Felet gällde alla Mac-modeller i den svenska butiken, och hade säkerligen ingenting med eventuella nya iMacar att göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-13 18:23

Verkar inte komma några nya iMacar den här veckan, så min förhoppning "om två veckor" ser ut att spricka.

Nästa vecka börjar Windows 7 att säljas och marknadsföringsmässigt vore det kanske inte så dumt med nya macar samma vecka... men det verkar vara dött på ryktesfronten.

Själv kan jag åtminstone hålla mig till den 3 november, då de kommer att hämta min gamla hemdator, en 3-årig iMac som Nicator ville ha 4000 kr för att köpa ut. Nej tack!

Jag själv tror på november när det kommer nytt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-19 16:19

Tisdag 20 okt!

En stor återförsäljare i Frankrike har nu lagt in två nya modellbeteckningar tillhörande iMac i sitt system! Finns också uppgifter som bekräftar tidigare rykten om att de nya modellerna skiljer sig en hel del från de nuvarande.

Vad sägs om en lansering imorgon tisdag?

Länk till franskspråkiga Macgenerations nyhet:

http://www.macgeneration.com/news/voir/136905/nouveaux-imac-ca-se-precise

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-10-19 20:46

Oh ! vore grymt , precis fått 16000

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-20 09:21

nydesignade iMacs och inga spionbilder än? låter otroligt

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-10-20 14:34

Hittade en jätte tråkig artike, nu är det inte roligt längre !: Apple nixes 'Apple Tuesday' speculation... | 9 to 5 Mac

Vi behöver inte ha tre trådar igång om detta. Dagens tråd finns här:
http://www.99.se/nyhetstips-mac/271585-rykten-om-nya-macar-idag-2009-10-20-a.html

Stänger här.

/Mod

Bevaka tråden