Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik som larmsignal?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-09-06 23:14

Någon som vet hur man får en egenimporterad musikringsignal att funka som larmljud?
Så att man kan vakna till ljuv musik... : )

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-09-06 23:19

Går inte (än). Men det finns program i AppStore som fixar så du kan vakna till musik.

  • Medlem
  • 2009-09-07 11:25

Det finns guider för detta om du är villig att jailbreaka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-08 14:01

Länk till det?

  • Medlem
  • 2009-09-24 08:54
Ursprungligen av Patbos:

Länk till det?

Så här gör du för sms-signalen i alla fall:
Replace your default SMS tones

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-09-11 21:49

det finns ett smart program som heter iRinger, där kan du konvertera dina ljudfiler från datorn så läggs dom in på ringsignaler i iTunes. Sen är det bara att välja och vraka. Jag använder mig av den och är mycket nöjd!

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-11 22:01
Ursprungligen av emoe:

det finns ett smart program som heter iRinger, där kan du konvertera dina ljudfiler från datorn så läggs dom in på ringsignaler i iTunes. Sen är det bara att välja och vraka. Jag använder mig av den och är mycket nöjd!

Verkar ju vara en himla kul och bra grej när nu iTunes Store tar 14 spänn för EN ringsignal och 9 för en låt, och appar från gratis till vanligen 7 spänn och uppåt.
Inte för att jag är snål vanligen men 14 spänn för ett "avancerat beep" ??

  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-09-15 14:08

alltså, du kanske missuppfattade mig. iRinger är ett program som du har i datorn, inte ett program du köper via iTunes.

Men hallå..

Är det inte bara att gå in och ändra ljudet på en påminnelse/alarm till en ringsignal??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-01 00:21
Ursprungligen av andresito:

Men hallå..

Är det inte bara att gå in och ändra ljudet på en påminnelse/alarm till en ringsignal??

Nejje!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-01 07:37

Jag kör med Nightstand, gratis app, och är nöjd... köper man pro för 7:- (tror jag det är) så kan du välja spellistor, låtar och vad du vill från ditt iPodbibliotek.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-12-04 22:36
Ursprungligen av Trineo:

Jag kör med Nightstand, gratis app, och är nöjd... köper man pro för 7:- (tror jag det är) så kan du välja spellistor, låtar och vad du vill från ditt iPodbibliotek.

Annars kan man göra som jag gör, mot bättre vetande, dra låten du du vill ha som ringsignal (eller del av) från iTunes (gratis) till Garageband (gratis) där du har öppnat ett nytt projekt.
Modifiera sedan låten som du vill ha den i Garageband (välj ut den del du vill ha, tona upp eller ner osv tills du är nöjd, sedan tar du menyn Dela >"Skicka ringsignal till iTunes" och Garageband säger till om den är för lång e d och fixar det automatiskt om du inte vill göra det själv.
Sedan finns låten i iTunes under ringsignaler och överförs till din iPhone då du synkar förutsatt att du kryssat i att den ska synka ringsignaler.
Så funkar det hos mig, och ja, det går att välja dessa som larmsignaler också.
Jag har inte provat med de gamla skyddade låtarna jag köpt genom iTunes, men med de nya funkar det utmärkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-04 22:40

Klockrent

Yes!!

När man skapar egna ringsignaler genom att konvertera acc osv, kan man bara ha en anpassad ringsignal?
La in flera stycken i itunes och det visade att dom överförts, men endast den första fanns i telefonen?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-12-13 00:46
Ursprungligen av _pojke:

När man skapar egna ringsignaler genom att konvertera acc osv, kan man bara ha en anpassad ringsignal?
La in flera stycken i itunes och det visade att dom överförts, men endast den första fanns i telefonen?

Mina (som jag gjort iordning under olika namn och överfört till iTunes) ligger samtliga i telefonen (efter jag synkat), mysko...

Ja, det ville bara inte funka för mig, så jag fick helt enkelt rensa hela iphonen från musik och dylikt och börja om, så nu funkar det !

1
Bevaka tråden