Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flikar går ibland inte att klicka bort

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-09-06 19:47

Ibland när jag försöker stänga en flik i Safari så tar liksom inte klicket. Spelar ingen roll om jag använder min Mighty Mouse eller styrplattan, när jag försöker trycka på x:et på fliken så tar som sagt ibland inte klicket.

Nån mer än jag som har det här irritationsmomentet?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-10-29 20:52

Hm, verkligen ingen mer än jag som har detta problem? Har märkt att det även är så när jag använder touchpaden också, ibland tar inte klicken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-30 11:50

Nej- inte märkt av detta. Däremot lätt att missa det lilla x-et.

Safari 4.0.3, 10.5.8

Nu när ni säger det så har även jag tyckt mig märka detta fenomen. Har trott att batterierna varit slut!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-10-31 17:43
Ursprungligen av CEk:

Hm, verkligen ingen mer än jag som har detta problem? Har märkt att det även är så när jag använder touchpaden också, ibland tar inte klicken.

Ja, vissa gånger spelar det ingen roll hur precist jag siktat in mig på krysset. När jag väl trycker så minimeras skiten. Grymt störande.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-10-30 18:36

Trodde också det berodde på musen först men nu märkte jag att det inte fungerar på datorn heller. Det tar liksom inte, spelar ingen roll hur många gånger jag klickar utan jag måste flytta markören och ibland klicka på ett annat ställe först och sen fungerar det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-01 01:18

Har inte märkt det heller.
Tills en lösning finns är ett tips att istället använda kortkommandot cmd-W.

1
Bevaka tråden