Byta bort min macbbok pro?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

så här ligger det till. Jag pluggar grafisk design och jobbar mycket med design, bild och musik på min dator. Jag använder även min dator till att spela datorspel. Så nu ligger det till så här.

Jag har precis fått hem en macbook pro 15" 2.66ghz, men jag känner mig ganska onöjd med temperaturen på datorn som stiger ganska grovt om man ger datorn nåt att jobba med. Såsom ett tyngre program eller ett datorspel.

Därför behöver jag råd om hur jag ska göra. Just nu funderar jag på att byta min MBP mot en vanlig, vit MB 13" och köpa en stationär PC till mina datorspel och de tyngre programen jag använder. Jag funderar på att skaffa den vita just för att chassit är gjort av plast och inte blir lika varm för att ha den i knät. Den är även mindre och därför lättare att flytta runt i lägenheten och till jobbet, skolan, bussen, båten, täget, osv.

Så vad tycker ni? Bör jag köpa den vita och spara min spel abstinens tills jag kommer hem till den stationära istället? Om jag behöver en större skärm till mina arbeten så tänkte jag att jag kunde koppla in den i skärmen som jag använder till den stationära.

Det andra alternativet är att köpa en cooling pad som jag använder till min MBP när jag spelar, osv.

Tacksam för svar. Förlåt för att det blev ett så långt inlägg också

• Oregistrerad
  • 2009-09-06 14:37

Tveksamt att den vita skulle bli mindra varm? Plast leder värme sämre än metall men det blir riktigt varm i knät med en vit plastbook också. Tycker jag iaf

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-06 17:32

Behåll den men ha den på ett bord när du gör annat än slösurfar.

Blir väl ändå inte så bra jobb gjort om du sitter med datorn i knät i soffan?

Sen så kan man ju gejma på en tvkonsoll, skönare

1
Bevaka tråden